عذر خواهی شهردار شیراز برای نصب بنر با تصویر سربازان اسرائیلی؛ با عوامل این ماجرا برخورد جدی می‌شود

تصویری که شهرداری شیراز برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در یکی از بنرهای سطح شهر به کار برده بود، موجی از اعتراض را در سطح فضای مجازی به همراه داشت.

ماجرا از این قرار است که تصویر مذکور سه سرباز را نشان می‌دهد که بر ارتفاعی ایستاده و نظاره‌گر پایین هستند، این بنر با این بیت شعر «شدند و خیره هنوز آن شکوه می‌بینم/ سواد سایه‌شان را به کوه می‌بینم» بنا داشته که شکوه و عظمت هفته دفاع مقدس را نشان دهد اما این تصویر فتوشاپ شده از عکس سربازان رژیم صهیونیستی است.

همین امر موجی از اعتراض را در فضای مجازی به همراه داشت تا جایی که شب گذشته این بنر توسط عده‌ای از دغدغه‌مندان به پایین کشیده شد. شهردار شیراز صبح امروز در پیامی ضمن عذرخواهی از شهروندان دستور صریح برای برخورد با عوامل تولید این بنر را داد.

شهردار شیراز در نامه‌ای به  رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، دستور بررسی موضوع نصب بنر با تصویری مذموم و غیرمرتبط با هفته دفاع مقدس در شیراز و برخورد جدی با تولیدکنندگان این محتوای تصویری را صادر کرد.

در بخشی از این نامه خطاب به ابراهیم گشتاسبی‌راد آمده است: دفاع مقدس، دفتر راهنما و سرمشق از خودگذشتگی، ایثار و شهادت مردان و زنانی است که با خون خود نگاهبان دین، انقلاب و سرزمین ایران اسلامی بوده‌اند و پاسداری از این دفتر و فرهنگ  ایثار و شهادت به عهده تمامی میراث‌داران انقلاب است.

شهردار شیراز ضمن اشاره بر این موضوع که قصور رخ داده در نصب بنر مذموم در بسته‌های فرهنگی هفته دفاع  مقدس، نابخشودنی است، تاکید کرد: مسئولان سازمان فرهنگی، حراست و اجرایی باید عاملان این اشتباه را شناسایی کنند و با کشف علت موضوع با مسببان اتفاق برخورد جدی انجام دهند.

نظر "علی پروین" درباره عملکرد تاج در فدراسیون فوتبال
مشاهده

اسکندرپور خاطرنشان کرد: شایسته است در شرایط حساس و خطیر کشور که نیازمند آرامش، همبستگی و اتحاد هر چه بیشتر آحاد مردم و جناح‌های مختلف سیاسی هستیم، دست در دست هم و در کنار یکدیگر از کیان ایران اسلامی دفاع کرده و مراقب شیطنت‌های خناسان در سطوح مختلف باشیم.

شهردار شیراز در پایان ضمن عذر خواهی از مردم متدین و شریف شیراز تاکید کرد: لازم است سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نیز ضمن عذرخواهی از مردم فهیم، خانواده معزز شهدا، ایثارگران و همرزمان‌مان در دفاع  مقدس، به ریشه‌های مشکوک این موضوع سریعا رسیدگی و گزارش آن را به مردم شیراز اعلام کند.

همچنین رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در نامه‌ای ضمن محکوم‌کردن این امر خواهان بررسی و برخورد با عوامل این امر شده است. سیداحمدرضا دستغیب در نامه‌ای به رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیراز آورده است: « پیرو انتشار خبری در فضای مجازی درباره نصب بنری در میدان نمازی شیراز که در طراحی آن از تصویر سربازان رژیم غاصب صهیونیستی استفاده شده است، لازم است جنابعالی موضوع را با فوریت مورد بررسی قرار دهید و گزارش آن را به هیئت رئیسه ارسال فرمایید. بدیهی است در صورت صحت موضوع، لازم است برخورد جدی با دست اندرکاران مربوطه صورت پذیرد».