تماشا کنید: تصاویر ضبط شده توسط دوربین متصل به راکت اسپیس ایکس

اسپیس ایکس در تلاش است تا موشک‌های چندبار مصرف فالکون خود را به منظور کاهش هزینه‌ی سفرهای فضایی با موفقیت روی زمین بنشاند.

اسپیس ایکس از ژانویه سال ۲۰۱۵ میلادی تلاش‌های خود برای فرود موفقیت آمیز راکت فالکون را آغاز کرده است، اما موفقیتی در تلاش‌های اول به دست نیامد و این کمپانی برای دست یافتن به پیروزی تا دسامبر سال گذشته صبر کرد. اسپیس ایکس در دو ماه اخیر موفق شده تا سه بار موشک فالکون خود را با موفقیت روی سکوی شناور بنشاند. این کمپانی برای فرود دومین موشک خود روی ایستگاه زمینی در جولای سال جاری میلادی برنامه‌ریزی کرده است.

رفته رفته، اسپیس ایکس با کمبود فضا برای نگهداری موشک‌‌های فالکون خود در ایستگاه فضایی کندی روبرو می‌شود. سیلوی این کمپانی در ایستگاه کندی ظرفیت تنها ۵ راکت را دارد که با فرود آمدن آخرین موشک، تنها یک جای خالی باقی مانده است. این کمپانی اعلام کرده که در نظر دارد شماری از موشک‌هایش را به مرکز آزمایشی خود در تگزاس انتقال دهد. همچنین اسپیس ایکس اعلام کرده که درصدد است تا اولین موشک خود را که با موفقیت فرود آمده، به مقر اصلی کمپانی انتقال داده و آن را به معرض دید عموم بگذارد.

دانلود ویدیو

ناسا عملیات قرار گرفتن فضاپیمای جونو در مدار مشتری را بصورت زنده استریم می کند
مشاهده