جنرال موتورز از دستکش های رباتیک خود برای افزایش توان کارگران رونمایی کرد

جنرال موتورز اخیرا از دستکش روباتیک مخصوصی با نام RoboGlove رونمایی کرده که برای کمک به کارگران در کارخانه‌ها توسعه داده شده است. این فناوری می‌تواند کمک زیادی برای کارگران باشد و تحول بزرگی در صنعت ایجاد کند.

دستکش جدید جنرال موتورز با همکاری شرکت سوئدی بایوسِروو تکنولوژی (Bioservo Technologies) تولید شده است. جنرال موتورز پیش‌تر با کمک ناسا اقدام به تولید ربات انسان‌نما با نام ربونات ۲ (Robonaut 2) کرده است که در حال حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی مستقر شده است.

جنرال موتورز در محصول جدید خود از عملگر‌های انگشتان روبات R2‌ استفاده و آن را برای کاربرد در دستکش‌ها و اعمال نیروی لازم در صورت نیاز بهینه کرده است. دستکش‌ جدید جنرال موتورز پیش‌تر با نام Robo-Glove و K-Glove توسعه داده شده بود.

دستکش روباتیک جنرال موتورز

شرکت بایوسروو نیز در زمینه‌ی توسعه‌ی دستکش‌های روباتیک از تبحر زیادی برخوردار است. این شرکت پیش‌تر دستکش‌هایی با نام SEM تولید کرده بود که خستگی عضلانی کارگران را کاهش داده و نیروی اضافی را برای آن‌ها به ارمغان آورده است. اکنون دستکش جدید جنرال موتورز و بایوسروو قابلیت بازخورد مناسب به کاربر و تامین نیروی بیشتری را به ارمغان آورده است. این محصول شامل یک بسته‌ی باتری و دستکش و آستین به همراه عملگر‌های مخصوص و سنسور‌های مورد نیاز است.

در صورتی که دستکش RoboGlove تجاری و عرضه شود می‌تواند کمک بزرگی برای کارگران باشد. این محصول نه تنها توانایی کارگران را افزایش می‌دهد، بلکه از خستگی و آسیب‌دیدگی آن‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

برنامه‌ جسورانه‌ ناسا برای فرستادن انسان به ماه و مریخ
مشاهده