خبر ناسا از یک کشف بزرگ و اعلام آن در نشست خبری آتی

ناسا در آستانه‌ی برگزاری یک نشست خبری بزرگ درباره‌ی یک کشف بزرگ فراسوی منظومه‌ی خورشیدی است. گفته می‌شود که این رویداد در زمینه‌ی انتشار اطلاعات اصلی درباره‌ی سیاره‌های فراخورشیدی خواهد بود. همان‌طور که احتمالا همه‌ی ما می‌دانیم، منظور از سیاره‌های فراخورشیدی، سیاره‌هایی است که پیرامون ستاره‌هایی به‌جز خورشید گردش می‌کنند. هنوز درباره‌ی جزئیات این نشست خبری و در مورد اینکه موضوع آن چه خواهد بود، خبری منتشر نشده است.

سیاره‌های فراخورشیدی در واقع محتمل‌ترین و امیدوارانه‌ترین گزینه‌ها برای شناسایی آثار حیات در جایی از جهان هستی به‌جز کره‌ی زمین هستند. علت آن، شناسایی شمار بسیاری از سیاره‌های مشابه به کره‌ی زمین در بخش‌های مختلف است که هر کدام از آن‌ها می‌توانند ساختارهای اولیه‌ی لازم برای شکل‌گیری حیات روی یک سیاره را داشته باشند. چنین سیاره‌هایی به‌طور معمول از سوی دانشمندان در حال کشف و شناسایی هستند.

رویداد خبری ناسا در روز ۴ اسفند (۲۲ فوریه‌)، چهارشنبه‌ی این هفته ساعت ۱۳:۰۰ به وقت نیویورک (نه و سی دقیقه شب به وقت تهران) برگزار می‌شود. این برنامه به‌طور زنده از تلویزیون اختصاصی ناسا و همچنین از وب‌سایت این سازمان پخش خواهد شد.

گفته می‌شود که افراد شرکت‌کننده در این نشست خبری متشکل از ستاره‌شناسان و دانشمندان فعال در زمینه‌ی علوم سیاره‌ای از سراسر دنیا خواهند بود. ناسا همچنین اعلام کرده است که امکان مطرح کردن سؤال‌ برای عموم آزاد است و این کار با استفاده از هشتگ AskNasa# در طول کنفرانس میسر خواهد بود. از طرف دیگر، گفته می‌شود که یک برنامه‌ی طرح سؤال روی سرویس ردیت از طرف ناسا پیاده خواهد شد.

جمعیت حیات وحش طی ۵۰ سال اخیر ۶۰ درصد کاهش یافته است
مشاهده