جنبش حماس اظهارات رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل را به منزله اعلام علنی شکست سیاست‌های وی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری بازدیدایده به نقل از المیادین، جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای به اظهارات ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است که اظهارات ابومازن تکراری و اعلام علنی شکست سیاست‌هایش است.

حماس افزود: اظهارات ابومازن اعتراف آشکار به ناتوانی روند آشتی در رسیدن به هرگونه راه حل عادلانه یا تحقق هرگونه دستاورد برای ملت فلسطین است.

این بیانیه می‌افزاید: عدم اشاره رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن محاصره و فداکاری‌های عظیم ملت فلسطین در مقابله با اشغالگران و عدم ذکر نام غزه و اهالی آن به منزله نشان دادن چراغ سبز به اشغالگران برای ارتکاب جنایات و کشتار بشتر و تسهیل اجرای معامله قرن است.

حماس افزود: تروریست خواندن مقاومت از سوی حماس و مخالفت آن با سلاح حماس ضربه به ملت فلسطین و تاریخ و مقاومت و شهدای آنها و هدیه‌ای مجانی به اشغالگران است.

حماس تاکید کرد که استفاده ابومازن از تریبون سازمان ملل برای اعلام جدایی از نوار غزه و تهدید اهالی غزه به مجازات‌های بیشتر خطری برای آینده آشتی است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طی سخنانی در سازمان ملل گفت دولت کنونی آمریکا تعهدات دولت‌های قبلی را انکار کرد و راه حل دو دولت را به شکست کشاند.

وی تصمیم کنگره آمریکا علیه سازمان آزادیبخش فلسطین را غیرقانونی دانست و گفت: بار دیگر از ترامپ می‌خواهم که تصمیمات خود را در قبال قدس و آوارگان را که با قوانین بین‌المللی در تضاد است لغو کند.

والیبال باشگاه‌های جهان| پایان کار خاتم با شکست مقابل نماینده برزیل
مشاهده

این در حالی است که ابومازن بدون اشاره به مشکلات مردم غزه و راهپیمایی‌های بازگشت به صورت تلویحی هواداران مقاومت را شبه نظامی و تروریست خواند.