سمنان| شبکه آب شرب شهری و روستایی کشور فرسوده است

سید حسن حسینی شاهرودی بعدازظهر امروز در آئین افتتاح سد تنظیمی مخزن مجن شاهرود با تأکید بر توسعه زیرساختی کشور و برنامه گسترده آن در جهت افزایش بهروه موثر از منابع انرژی اظهار داشت: توسعه و ترمیم زیر ساخت‌های کشور منجر به بهبود بهروه سیستمی از منابع انرژی می‌شود.

وی از فرسوده بودن حجم وسیعی از زیرساخت شبکه آبی کشور ابراز تأسف کرد و افزود: به دلیل فرسایش شبکه آبی کشور در طول سال‌های گذشته حجم وسیعی از آب شرب به هدر می‌رود.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی از نیاز شاهرود به 180 لیتر بر ثانیه آب برای تأمین آب شرب در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: در حوزه آب کمبودهایی وجود دارد که باید برنامه‌ریزی در این حوزه قوت بیشتری پیدا کند.

حسینی شاهرودی با اشاره به اهمیت سد مجن یادآور شد: این سد از جهات مختلف از جمله آبرسانی به بخش کشاورزی، کنترل سیلاب‌های فصلی و موارد متعدد دیگر حائز اهمیت است.

وی بیان اینکه مطالعات مربوط به احداث این سد به دهه 60 بر می گردد یادآور شد: سال 1386 مراسم کلنگ زنی احداث سد مجن برگزار شد و هم اکنون پس از گذر 11 سال شاهد اتمام این پروژه عظیم هستیم.

نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی از هزینه 30 میلیارد تومانی برای تکمیل این پروژه خبر داد و افزود: گامی مهم که پس از احداث این سد باید مد نظر قرار گرفته شود؛ بحث سازوکار تقسیم آب ذخیره شده در پشت سد است و این در دایره اختیارات وزارت نیرو است که باید باید پیگیری شود.

فوتبال جهان|میلان با گل دیرهنگام فاتح بازی معوقه شد
مشاهده

حسینی شاهرودی با اشاره به نقش موثر انتقال آب دریای خزر به استان سمنان یادآور شد: ظرفیت‌های خوبی در حوزه صنعت و کشاورزی در سطح استان سمنان وجود دارد که با انتقال آب دریای خزر به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.