تهران| نسل جوان مخاطبان اصلی روایت‌های دفاع مقدس هستند

سردار علی‌اصغر محسن شیخی امروز در حاشیه مراسم گلباران مزار شهدای دماوند  با بیان اینکه مهم‌ترین داشته‌ نظام جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب، تداوم آن در سایه دفاع مقدس و مکمل انقلاب اسلامی است اظهار داشت: ارزش‌هایی که در دوران دفاع مقدس خلق شده است بر هیچ‌کسی پوشیده نیست و حداقل وظیفه‌ای که برای آحاد ملت مطرح است گرامیداشت یاد و خاطره عزیزانی است که رویکرد آنان نگاه ارزشی به آرمان‌های الهی و امام راحل است.

وی با بیان اینکه باید این ارزش‌ها را به نسل آینده انتقال دهیم بیان کرد: مقام معظم رهبری بسیار بر موضوع گرامیداشت و نقل خاطره از مباحثی که از شهدا و رزمندگان به جای مانده است تأکید دارند و ما نیز وظیفه داریم تا حداقل رسالت خود را در حد بضاعت انجام دهیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران افزود: در حال حاضر با توجه به شرایط جامعه امکان دارد تا با تبلیغات سوء دشمن یاد و خاطره شهدا در اذهان عده‌ای کمرنگ شود اما هیچ‌گاه از بین نمی‌رود دشمن درصدد است تا کار خود را انجام دهد و برای رسیدن به اهداف خود از هیچ کاری دریغ نمی‌کند و برای تضعیف این رویکرد به بهانه‌های مختلف تلاش می‌کند.

شیخی با بیان اینکه دفاع مقدس هیچ‌گاه نیاز به غلو و بزرگنمایی ندارد تأکید کرد: وظیفه ما در این مسیر این است تا به هیچ عنوان بهانه دست دشمن ندهیم و واقعیت‌های دفاع مقدس را بدون بزرگنمایی و هر آنچه که بوده بیان کنیم که اگر به درستی و خوب بیان شود تأثیر خود را می‌گذارد.

اصغر حاجیلو: مرزبان فراموش نکند که اشتباهات داوری به سود تیمش بود/ مگر می‌شود فحاشی بازیکن نفت به کادر فنی استقلال را نادیده گرفت؟
مشاهده

وی همچنین ادامه داد: روشنگری و اطلاع‌رسانی صحیح برای آن معنا و حقیقتی که شهدا در آن مسیر حرکت کردند اگر به درستی برای جوانان تبیین شود قطعاً در رویکرد آنان تأثیر دارد و این موارد به عملکرد ما بستگی دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران با بیان اینکه روح جوانان خواستگاه خوب و مترقی است گفت: ما وظیفه داریم با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید و امکانات به روز به ویژه امکانات در فضای مجازی کم‌کاری‌هایی که توسط برخی مسئولان پیش آمده و شاید باعث کمرنگ شدن یاد و خاطره شهدا شده است را جبران کنیم.