مأموریت جدید فضایی ناسا وارد فاز دوم طراحی خود شد

مأموریت این پروژه بررسی امکان حیات روی اقیانوس اروپا، یکی از ۴ قمر بزرگ مشتری است که بعد از بازبینی‌های فراوان ناسا، یک‌ قدم به تاریخ پرتاب نزدیک‌تر شد.

در تاریخ ۱۵ فوریه، مأموریت چندمنظوره‌ی ناسا برای قمر اروپا، بازبینی مرحله B را با موفقیت پشت سر گذاشت و وارد مرحله طراحی مقدماتی در تاریخ ۲۷ فوریه شد.

مرحله A شامل انتخاب و تعیین محل نصب ۱۰ ابزاری است که برای بررسی سطح اروپا و پی بردن به رازهای آن توسعه داده‌ شده‌اند. مرحله‌ی طراحی مقدماتی که تا تاریخ سپتامبر ۲۰۱۸ ادامه دارد، شامل طراحی تکمیلی و نهایی سامانه‌ها و زیرسامانه‌های لازم برای مأموریت‌های مورد نظر است. همچنین آزمایش‌های مربوط به فضاپیماشامل سلول‌های خورشیدی و ابزارهای آشکارسازی علمی از مرحله A آغاز شده و قرار است در مرحله B نیز ادامه پیدا کند.

علاوه بر این، در مرحله B شرکت‌های تأمین‌کننده زیرسیستم‌ها نیز مشخص خواهند شد. همچنین نمونه‌ی اولیه سخت‌افزار مورد نیاز تجهیزات علمی و قطعات فضاپیما، ساخته خواهند شد و مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.

فضاپیمای مأموریت سفر به اروپا، در سال ۲۰۲۰ پرتاب و بعد از انجام سفری چندین ساله، وارد مدار سیاره مشتری می‌شود. فضاپیما هر ۲ هفته یک‌ بار به دور سیاره‌ی مشتری خواهد چرخید و این سفر فرصت‌های متعددی برای پرواز در نزدیکی قمر مشتری، اروپا، فراهم خواهد کرد. در این مأموریت برنامه‌ریزی‌شده است که فضاپیما ۴۰ تا ۴۵ مرتبه در نزدیکی اروپا به پرواز درآید و در هر مرتبه از سطح یخی این قمر با رزولوشن بالا عکس‌برداری کند و همچنین ترکیبات و ساختار داخلی این لایه‌ی یخی را مورد تحقیق قرار دهد.

ارسال انسان به فضا توسط اسپیس ایکس و بوئینگ در سال ۲۰۱۹
مشاهده

چرخه‌ی طراحی مأموریت علمی ناسا به عوامل مختلفی مرتبط است. در هر مرحله، مأموریت باید الزامات شرکت را با موفقیت فراهم کند و آمادگی خود را برای ورود به مرحله بعدی طراحی نشان دهد. مرحله B شامل طراحی مقدماتی است؛ درحالی‌که مراحل C و D شامل طراحی نهایی، ساخت فضاپیما، مونتاژ، آزمایش و پرتاب محصول نهایی هستند.