محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری بازدید ایده، با اشاره به جلسه شورای هماهنگی رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس که صبح روز سه‌شنبه 3 مهر برگزار شد،گفت: بررسی مسائل و شرایط اقتصادی کشور یکی از موضوعات این جلسه بود. مقرر شد روسای کمیسیون‌ها  جلسه مشترکی با رئیس‌جمهور برای بررسی و حل مشکلات اقتصادی برگزار کنند.

وی با بیان اینکه بنده به عنوان دبیر شورای هماهنگی رؤسای کمیسیون‌های مجلس و به نمایندگی از روسای کمیسیون‌های مجلس در این باره نامه‌ای به رئیس جمهور ارسال کردم، افزود: منتظر هستیم تا پس از بازگشت آقای روحانی از نشست مجمع عمومی سازمان ملل این نشست مشترک را برگزار کنیم. در این جلسه آخرین اقدامات دولت برای برون رفت از شرایط فعلی اقتصادی را جویا شویم و همچنین راهکارهایی که مجلس می‌تواند با دولت برای فائق آمدن بر مشکلات همراهی کند را بررسی کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: روز سه‌شنبه 3 مهر نیز در همین باره با حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت‌وگو کردیم تا به زودی این جلسه برگزار شود.

پورابراهیمی، با تاکید بر اینکه دولت باید ورود جدی‌تری به مسائل اقتصادی داشته باشد، گفت: به اعتقاد ما این فضا، فضای مبتنی بر بر اقتصاد واقعی نیست، بلکه فضای احساسی و سیاسی است. دولت هم باید اقداماتی انجام دهد که این فضای سیاسی و روانی را بشکند.

نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: در حال حاضر مؤلفه‌های اقتصادی نیست که حرف می‌زند بلکه فضای اقتصادی کشور تحت تأثیر مسائل روانی است؛ بنابراین دولت باید با انجام اقدامات عملیاتی و اجرایی فضا را بشکند تا فضا منطقی و مبتنی بر واقعیت‌های اقتصادی شود.

خبرهای کوتاه رادیو و تلویزیون| دیدار مجلسی‌ها با شبکه‌های برون‌مرزی صداوسیما/انتصاب مدیران جدید در سه شبکه تلویزیونی
مشاهده