در سال ۲۰۱۵، توییتر آیکون لایک که به شکل یک قلب است، جایگزین آیکون ستاره‌ای شکل کرد که از آن تحت عنوان Favorites یاد می‌شد. اما حالا، توییتر قصد دارد این آیکون را برای «بهبود کیفیت مباحث» حذف کند. «جک دورسی» (Jack Dorsey)، مدیرعامل توییتر، چند روز قبل در یک جلسه گفته که علاقه‌ی چندانی به دکمه‌ی لایک ندارد و در ضمن اعلام کرده این شرکت، «به‌زودی» این دکمه را حذف می‌کند.مدیرعامل این شرکت در هفته‌های اخیر به‌روشنی موضع خود را در رابطه با دکمه‌ی لایک مطرح کرده است.

این اظهارنظر منجر به تعجب کاربران بسیار زیادی شده، زیرا «لایک کردن» بخش مهمی از شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود. اما این کمپانی می‌گوید که دکمه‌ی لایک مهم‌ترین دلیل اعتیاد افراد به شبکه‌های اجتماعی است زیرا افراد را همواره تشنه‌ی تایید دیگران نگه می‌دارد.

توییتر برای تغییر این وضعیت، مدتی پیش دکمه bookmarks را معرفی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد پست‌های موردنظر خود را ذخیره کنند و احتمالا این مشخصه جایگزین سیستم لایک خواهد شد. سخنگوی توییتر در مصاحبه‌ای با روزنامه Telegraph گفته که آن‌ها در حال بررسی تغییرات گوناگونی هستند.

چنین اقدامی البته چندان هم تعجب‌آور نیست، زیرا مدیرعامل این شرکت در هفته‌های اخیر به‌روشنی موضع خود را در رابطه با دکمه‌ی لایک مطرح کرده است. هنوز در رابطه با تاریخ نهایی شدن این تصمیم خبری اعلام نشده اما در آینده‌ی نزدیک می‌توانیم انتظار عملی شدن چنین تصمیمی را داشته باشیم.

هواپیمای غول‌پیکر استراتولانچ به نخستین پرواز خود نزدیک می‌شود
مشاهده