بایرن مونیخ نتیجه ناامید کننده‌ای که در ابتدای هفته جاری در بوندس‌لیگا گرفت را با یک پیروزی قاطع در لیگ قهرمانان اروپا جبران کرد. باواریایی‌ها در خانه با نتیجه 5 بر یک بر بنفیکای پرتغال غلبه کردند و به همراه آژاکس از گروه E لیگ قهرمانان اروپا صعود کردند.

در این بازی اتفاقات خوب دیگری هم برای بایرن مونیخ افتاد و آن باز شدن پای فرانک ریبری به گلزنی برای اولین بار در این فصل بود. هافبک فرانسوی قهرمان فصل گذشته بوندس‌لیگا پنجمین گل تیمش را بعد از ارائه عملکردی خوب به ثمر رساند و به همین دلیل مورد تمجید سرمربی‌اش قرار گرفت.

کواچ پس از این بازی که روبن و لواندوفسکی هم هر یک دو گل زدند، به خبرنگاران گفت: فرانک در نهایت توانست پاداش بازی خوب خود را بگیرد. او واقعاً در زمین سختکوش بود و هم‌تیمی‌هایش را به ارائه یک بازی خوب تشویق می‌کرد. امشب او گل زد و حقش بود که این گل را بزند.

کواچ با ابراز رضایت از روند بازی تیمش در طول 90 دقیقه، ادامه داد: همه چیز رو به‌ راه بود. ما به خوبی دفاع کردیم و در طرف دیگر میدان هم به خوبی از موقعیت‌های‌مان بهره بردیم. ما سرانجام یک روز خوش دیدیم. توانستیم تا پایان بازی عملکرد‌مان را در سطح بالایی حفظ کنیم. شاید عجیب به نظر برسد اما زمانی که ما در لیگ قهرمانان یا در بوندس‌لیگا بازی‌های مهمی داریم، شما می‌توانید ببینید که تیم‌مان چه پتانسیل‌هایی دارد اما زمانی که مقابل تیم‌های نسبتاً کوچکتر قرار می‌گیریم، گاهی اوقات نمی‌توانیم با تمام قدرت بازی کنیم. ما باید در تمام 90 دقیقه با تمام توان‌مان بازی کنیم، همان کاری که امروز انجام دادیم.

فریبرز عسکری: کسب مدال طلا در مسابقات فینال گرندپری دور از دسترس نیست/ بعد از مسابقات امارات تمام فکر و ذکر ما مسابقات جهانی خواهد بود
مشاهده

در همین حال روی ویتوریا، سرمربی تیم بنفیکای پرتغال هم که تیمش از صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا باز ماند، عنوان کرد: ما به اندازه کافی عملکرد خوبی نداشتیم. استراتژی که برای این بازی داشتیم را به خوبی پیاده‌سازی نکردیم که البته دلیل اصلی آن بازی خوب و برتری بایرن مونیخ بود. آنها یکی از بهترین تیم‌های اروپا هستند. ما باید در خط دفاعی‌مان منظم‌تر می‌بودیم و در حملات‌مان سریعتر اما موفق به انجام این کار نشدیم.