سامسونگ اعلام کرده که به‌زودی توسعه‌دهندگان می‌توانند به دستیار دیجیتالی بیکسبی دسترسی پیدا کنند و شرکت‌های سازنده گجت‌ها هم می‌توانند از این دستیار هوشمند برای محصولات خود استفاده کنند. در یک سال و نیمی که از عرضه‌ی بیکسبی گذشته، سامسونگ آن را به گوشی‌ها، یخچال‌ها، تلویزیون‌ها و دیگر گجت‌ها آورده ولی نکته‌ی مشترک تمام این محصولات این است که توسط شرکت سامسونگ ساخته شده‌اند. اما طبق این خبر، شرکت‌های سازنده گجت‌ها می‌توانند این دستیار هوشمند را در محصولات خود قرار دهند یا به کاربر این حق انتخاب را دهند که از بین این دستیار هوشمند یا الکسای آمازون یا گوگل اسیستنت، یکی را انتخاب کند.

از آنجایی توسعه‌دهندگان می‌توانند قابلیت‌های جدیدی را برای این دستیار دیجیتالی به ارمغان بیاورند، احتمالا در آینده‌ی نزدیک طرفداران بیکسبی بیشتر خواهد شد. سامسونگ وعده داده که این دسترسی بسیار گسترده خواهد بود تا توسعه‌دهندگان بتوانند تمام ایده‌های جذاب خود را عملی کنند.

به گفته‌ی یکی از مدیران ارشد سامسونگ، ابزارهایی که در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد، اصلا قابل مقایسه با رقبا نیست و در مقایسه با آن‌ها، حرف‌های بسیار بیشتری برای گفتن دارد. همچنین سامسونگ اعلام کرده که در ماه‌های آینده، این دستیار هوشمند در زبان‌های آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی و اسپانیایی هم ارائه می‌شود.

هرچند هنوز دستیارهای هوشمند چندان هم هوشمند محسوب نمی‌شوند، ولی بیکسبی در بین رقبا نقاط ضعف مشهودی دارد. بسیاری از کاربران گوشی‌های سامسونگ از این که یک دکمه به این دستیار دیجیتالی اختصاص یافته، اصلا خوشحال نیستند. اما سامسونگ می‌خواهد این دستیار دیجیتالی را به‌سرعت به یکی از رقبای قابل توجه در این حوزه تبدیل کند و خبر دسترسی توسعه‌دهندگان به آن، در همین راستا است. هنوز معلوم نیست که این قابلیت‌های جدید چگونه عرضه می‌شوند و سامسونگ چگونه می‌خواهد کیفیت و امنیت آن‌ها را تضمین کند. اما اگر این رویکرد موفقیت‌آمیز باشد، بیکسبی بیش از پیش شبیه به الکسا می‌شود که در حال حاضر توسعه‌دهندگان بیش از ۵۰ هزار قابلیت برای آن ایجاد کرده‌اند.

اولین چاپ سه‌بعدی در فضا با موفقیت انجام شد
مشاهده