به نقل از سایت فدراسیون جهانی بسکتبال، تیم‌های ملی والیبال ایران و استرالیا در تکرار فینال کاپ آسیا 2017 در استرالیا به مصاف هم می‌روند. در پایان این بازی، یا استرالیا جواز حضور در جام جهانی 2019 را کسب می‌کند یا تیم ملی ایران در خاک حریف، انتقام خواهد گرفت و به صعود امیدوار می‌ماند.

تیم ملی ایران در غیاب بسیاری از بازیکنان اصلی خود مثل حامد حدادی، صمد نیکخواه، ارسلان کاظمی و سجاد مشایخی به میدان خواهد رفت. در غیاب این بازیکنان، آرن داودی، وظیفه سنگینی بر عهده دارد. گارد رأس 32 ساله تیم ملی ایران در 5 بازی انتخابی جام جهانی بازی کرده ولی بیشتر مواقع، جانشین سجاد مشایخی شده است. تقابل و رویارویی با «جیسون کادی» بازیکن شاخص استرالیایی‌ها، مسئولیت اصلی آرن در این بازی است. بازیکن 27 ساله استرالیا با آمار 4.4 پاس گل و تقریباً بدون تِرن اووِر در هر بازی، مهره کلیدی این تیم به حساب می‌آید. اگر داودی بتواند «کادی» را کنترل کند، ایران ‌می‌تواند به پیروزی مقابل حریف خود امیدوار باشد.

«کم گلیدون» یکی از بهترین شوت زنان 3 امتیازی لیگ استرالیاست و انتظار می‌رود که نقش مهمی در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی 2019 بازی کند. پرتاب‌های گلیدون 197 سانتیمتری، فشار زیادی روی دفاع تیم ملی ایران وارد خواهد کرد. اگر بازی با ایران، روز خوب این بازیکن باشد، استرالیا می‌تواند به راحتی سوار بر بازی شود.

تیم ملی ایران در کاپ آسیا 2017 عملکرد درخشانی داشت و تنها در بازی فینال مغلوب استرالیا شد. ایران با وجودی که بسیاری از بازیکنان سال 2017 را در اختیار ندارد اما تنها به جبران آن شکست فکر می‌کند. محمد جمشیدی، میثم میرزایی، بهنام یخچالی و محمد حسن‌زاده در بازی روز جمعه مقابل استرالیا باید بار مسابقه را به دوش بکشند. ایران نسبت به تیم ملی استرالیا، تیم کم شانس‌تری است و در خانه حریف هم به میدان می‌رود با این حال بازیکنان تیم ملی ایران توانایی خلق یک نتیجه دور از انتظار را دارند.

توضیحات کمیته ملی المپیک درباره خبر بازداشت دو مدیر ارشد
مشاهده

تیم ملی استرالیا در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی از حضور چهره‌های جدید سود خواهد برد ولی گلیدون، کادی، نیک کی، میچ مک‌کارون و ناتان سوبی، مهره‌های کارآمد آندری لمانیس، سرمربی تیم ملی استرالیا هستند. ناتان جاوای، سنتر 202 سانتیمتری و 32 ساله سبز و طلایی‌ها نیز عنصر مهمی برای این تیم به حساب می‌آید. پیروزی روز جمعه مقابل ایران، استرالیا را به صورت مستقیم راهی جام جهانی 2019 چین خواهد کرد ولی آنها نمی‌توانند و نباید قهرمان 3 دوره آسیا را دست کم بگیرند.