هلدینگ نور بیزینس برای استفاده از مقالات که توسط متخصصین و صاحب نظران عرصه دریایی و بندری جهان در همایش دوسالانه بین المللی سواحل ، بنادر و سازه های دریایی (ICOPMAS 2018) که به میزبانی ایران برگزار می شود در این همایش حضور یافته که با نظر مدیران شرکت از مقالاتی که بتواند در پیشبرد برنامه های آتی شرکت نقشی ایجاد کند حمایت خواهد کرد. و در بخش نمایشکاهی نیز با ارائه دستاوردها ، فعالیت ها و زیرساخت ها در قالب زنجیره ارزش که باعث ارتقاء سطح کیفی و سرعت خدمات رسانی در بنادر از سوی این مجموعه به مشتریان است حضور دارد.

این مجموعه بالغ بر سه دهه فعالیت در بازارهای داخلی و خارجی داشته و اقدامات گسترده ای را با احداث و تامین زیرساخت های مورد نیاز یک زنجیره ارزش قدرتمند شامل 12 پایانه صادراتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی بالغ بر 5.000.000.000.000ریال (پنج هزار میلیارد ریال) تا به امروز در عرصه های بندری ، دریایی و حمل و نقل در داخل و خارج از کشور از جمله روسیه ، قزاقستان و بنادر شمالی و جنوبی کشور گامی موثر به منظور تامین و ایجاد زنجیره لجستیکی ترانزیت غلات ، واردات و صادرات محصولات کشاورزی را عهده دار است.

این مجموعه که با جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و با هدف تسریع و تسهیل ترابری کالا در کریدور شمال – جنوب تاسیس گردیده، خدمات لجستیک خود را به صورت چند وجهی و هوشمند به پشتوانه ی مدیران و صاحب نظران کار آمد در زنجیره تولید ، تامین و توزیع ارائه می کند.

رویای نفتی شدن بورس یه قدم دیگر به تعبیر نزدیک شد
مشاهده

مجموعه شرکتهای نور با امضا تفاهم نامه با همکاری پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری وابسته به وزارت علوم که مجهز به کاملترین آزمایشگاههای تخصصی است، گامی بلند در توسعه صنعت غلات در منطقه خاورمیانه برداشته است تا پرچم ایران را بعنوان نخستین قطب تاثیرگذار در مسیر ترانزیت را به احتزاز درآورد که با ایجاد این مرکز کنترل و بازرسی امور اسنادی ، نمونه گیری، بسته بندی ، توزین و سنجش کمی و کیفی کالا در زیر ساخت ، هدف اصلی ایجاد آن خواهد بود.

رضا قهرمانی مدیرعامل بیزینس نور دربازه این مجموعه می گوید: بر این باور هستیم که می توان از ارائه خدمات ساده در بنادر ایران فاصله گرفت و با خلق زیر ساخت های لازم ، خدمات تخصصی را عرضه کرد. همچنین می توان با مدیریت منابع انسانی به منظور جلب رضایت مشتری در جهت تسریع حمل مرکب کالا گام های بلندی را در بنادر کشور برداشت .

یقینا با چنین رویکردی بنادر از نسل دوم به نسل سوم ارتقاء یافته و قادر خواهند بود درچند سال آینده به نسل چهارم نیزارتقا یابند که این امر ایران را نه تنها در منطقه بلکه در عرصه ی تجارت جهانی به عنوان قطب تجارت بین الملل مطرح خواهد کرد.

مجموعه شرکت های نور تاکنون بیش از 90% زنجیره تولید، تامین و توزیع را تکمیل کرده و میتوان گفت تنها شرکت بخش خصوصی در ایران می باشد که با واردات تجهیزات مورد نیاز خود در این حوزه بدون دریافت تسهیلات بانکی به این دستاورد بیش از پیش نزدیک شده است که با اجرای کامل این طرح عظیم ملی ، موجبات ایجاد بیش از 30.000 فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیرمستقیم را فراهم و چرخه صادرات ماهیانه 14.000 تن محصول کشاورزی و آبزیان دریایی از کشور را به حرکت درخواهد آورد.

تبریک اعضای تیم ملی به مهدوی‌کیا پس از انتخاب به عنوان بهترین مدافع تاریخ جام ملت‌ها
مشاهده

هدف این مجموعه کمک به صنعت دریایی کشور و سازمان بنادر و دریانوردی برای رسیدن به چشم انداز 1404 کشور می باشد که این امر باعث توسعه اقتصادی و اشتغال در این صنعت خواهد شد.

زیر ساخت ها و زیرمجموعه های گروه شرکتهای نور عبارتند از :

1- شرکت توسعه تجارت ایوان که به عنوان اپراتور دوم در بندر امیر آباد فعالیت می کند .

2- شرکت پاسارگاد نور آسیا که ساخت و بهره برداری از سیلوهای نگهداری استاندارد غلات در بنادر شمالی و جنوبی امیر آباد ،نوشهر و و امام خمینی(ره) جمعاً به ظرفیت 150 هزار تن و نیز ظرفیت مخازن نگهداری فرآورده های نفتی در بندر امام خمینی (ره) جمعاً به ظرفیت 30 هزار تن را بر عهده دارد.

3- شرکت فولاد صنعت نور که در زمینه ساخت و بهر ه برداری از سیلوهای فلزی نگهداری استاندارد غلات در بندر امیر آباد فعال است .

4- شرکت آرکانور پارس که با 3 فروند شناور خود حمل کانتینر های یخچالی در بنادر شمالی کشور در دریای خزر را عهده دار می باشد.

5- شرکت سپهر نور مبین و شرکت امیرکبیر که مدیریت کشتی ها و خدمات حمل و نقل دریایی و جاده ای را به صورت حمل مرکب بر عهده دارد.

6- شرکت اگرو نور آسیا 2014 مالک یکی از بزگترین سیلوهای بتونی جمهوری قزاقستان با ظرفیت 100 هزار تن می باشد که با در نظر گرفتن سوله ها، قابلیت انبار غلات تا 170 هزار تن را دارند.

7- شرکت نور اجنسی که به عنوان اپراتور و انباردار در بندر آستاراخان روسیه فعالیت می کند.

مهدوی‌کیا بهترین مدافع تمامی ادوار جام ملت‌های آسیا شد
مشاهده

8- شرکت بازرسی new survey که در کشور های حوزه آسیای صغیر (CIS) امور بازرسی را انجام می دهد.

9- شرکت سپهر نور آرمان که امور بازرگانی واردات غلات و صادرات میوه را بر عهده دارد و سرمایه گذار اصلی تجهیز آزمایشگاه های تخصصی در زیر ساخت هاست.