بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار، گوگل عرضه قابلیت Night Sight را برای تمام گوشی‌های پیکسل آغاز کرده است. در ابتدا، این قابلیت از طریق آپدیت اپلیکیشن Camera app برای پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس‌ال عرضه می‌شود.

این قابلیت هیجان‌انگیز، می‌تواند کیفیت عکس‌ها را حتی در بدترین وضعیت‌های نوری، تا حد زیادی بهبود ببخشد. از بین قابلیت‌های مشابه آن در دیگر گوشی‌ها، می‌توانیم به حالت Night mode موجود در جدیدترین گوشی‌های پرچم‌دار هواوی اشاره کنیم.

عملکرد Night Sight به این ترتیب است که چندین عکس مختلف با نوردهی‌های طولانی را ثبت می‌کند و در نهایت آن‌ها را با یکدیگر ترکیب می‌کند. این نرم‌افزار، حرکت دست انسان را هنگام عکس‌برداری تشخیص می‌دهد و با توجه به آن، سرعت شاتر را تنظیم می‌کند تا عکس‌های نهایی مات نشوند. اگر این نرم‌افزار تشخیص دهد که در دست قرار دارد، از نوردهی‌های کوتاه‌تری بهره می‌برد ولی اگر مثلا دوربین بر روی سه‌پایه قرار داشته باشد، نوردهی‌ها را طولانی‌تر می‌کند تا نویز تصاویر کمتر شود. در هر صورت، بهره‌گیری از این قابلیت زمان عکس‌برداری را کمی بیشتر می‌کند ولی نتایج نهایی آن، ارزش این موضوع را دارد.

پیکسل

در مقایسه با عکس‌های استاندارد، عکس‌های گرفته شده با حالت Night Sight از نور بهتری بهره می‌برند و فاقد نویزهای کمتری هستند. هرچند این قابلیت هم محدودیت‌های خود را دارد، ولی حتی در تاریک‌ترین محیط‌ها، با بهره‌گیری از این قابلیت، به نتایجی دست پیدا می‌کنید که منجر به تعجب شما می‌شود.

در حال حاضر، این مشخصه برای سوژه‌های ثابت عملکرد بهتری دارد و خود دوربین هم برای عکس‌برداری بهتر است تکان زیادی نداشته باشد. به همین خاطر توصیه می‌شود برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن، از سه‌پایه استفاده کنید که به دوربین گوشی‌های پیکسل این اجازه را می‌دهد تعداد عکس‌های بیشتر با نوردهی‌های طولانی‌تری را ثبت کند. اگر علاقه زیادی به عکاسی در شب یا محیط‌های بسیار کم‌نور دارید، مطمئنا این ویژگی می‌تواند توجه شما را تا حد زیادی جلب کند و احتمالا به طرفدار پروپاقرص آن بدل می‌شوید.

ساختار کهکشان راه شیری و چگونگی کشف آن
مشاهده