سید محمدرضا هاشمی در مراسم افتتاحیه المپیاد استعدادیابی ورزش‌های باستانی و پهلوانی که در ورزشگاه شهید حیدریان برگزار شد، اظهار داشت: مسئله استعدادیابی ورزش در رده سنی نونهالان و نوجوانان از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به استقبال قابل‌توجه ورزشکاران باستانی از المپیاد استعدادیابی ورزش‌های پهلوانی در قم افزود: ورزشکاران نوجوان از بیش از 20 استان کشور در المپیاد استعدادهای برتر ورزش‌های باستانی و پهلوانی قم شرکت کرده‌اند.

سرپرست استانداری قم ریشه‌های مذهبی ورزش‌های باستانی و پهلوانی را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: ورزش‌های پهلوانی و باستانی در بین ورزش‌های مختلف موجود از قداست و اهمیت ویژه‌ای به دلیل پیوند با عقاید و باورهای دینی برخوردار است.

هاشمی با تأکید بر اهمیت حمایت از ورزش در کاهش آسیب‌ها و چالش‌های اجتماعی عنوان کرد: ایجاد نشاط اجتماعی یکی از اهداف اصلی استان در بعد کلان بوده که باید زمینه‌های به فعلیت رسیدن آن را به‌درستی در سطح استان ایجاد کرد.

وی با اشاره به اهمیت ورزش در کاهش آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد: ایجاد نشاط اجتماعی و مبارزه با آسیب‌ها و چالش‌های اجتماعی از اهداف مهمی بوده که توجه هر چه بیشتر به مسئله ورزش بهترین راهکار موجود در این زمینه است.

سرپرست استانداری قم با تأکید بر علاقه ویژه مردم قم به ورزش‌های باستانی و پهلوانی ادامه داد: ورزش‌های باستانی و پهلوانی در بین آحاد مختلف مردم از علاقه و رغبت قابل‌توجهی برخوردار هستند.

گفتنی است در این مراسم از تمبر ویژه ورزش‌های باستانی و پهلوانی در حضور مجتبی جوهری رئیس فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای رونمایی شد.

لغو دیدار السد و الدوحیل پیش از مصاف با پرسپولیس
مشاهده