به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران با نگرانی از وضعیت رشد اقتصاد جهانی در انتظار نشست گروه 20 در هفته جاری هستند تا ارزیابی بهتری از وضعیت جنگ تجاری به دست بیاورند، قیمت طلا امروز شاهد افزایش بود.

برایان لن، تحلیلگر بازار طلا در سنگاپور گفت: «با توجه به نامشخص بودن روند افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا و جنگ تجاری میان آمریکا و چین، مردم این بار دارند سرمایه شان را به سمت بازار طلا می برند.»

قرار است دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا این هفته در حاشیه نشست گروه 20 در بوینس آیرس با همتای چینی خود دیدار و گفت وگو کند. مقامات برخی از کشورهای عو گروه 20 امیدوارند که از این نشست یک آتش بس نسبی در جنگ سرد میان دو اقتصاد بزرگ جهان به دست آید، اما آنها چندان از این مسئله مطمئن نیستند.

تحلیلگران ای ان زد در یادداشتی نوشتند: «گمانه زنی ها در مورد نتیجه نشست گروه 20 و احتمال دستیابی به توافقی بین آمریکا و چین موجب شده تا قیمت طلا نسبتا افزایش یابد.» اما تحلیلگران معتقدند، قیمت طلا در کوتاه مدت عمدتا تحت تاثیر نوسان ارزش دلار تعیین می شود. رشد ارزش دلار در ماه های اخیر موجب کاهش قیمت فلز زرد شده است. قیمت طلا نسبت به بالاترین رقم های ماه آوریل بیش از 10 درصد کاهش یافته، در حالی که ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی رشد داشته است.

قرار است صورت مذاکرات کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا در روزهای 7 و 8 نوامبر، اواخر این هفته منتشر شود.

قیمت ارز مسافرتی امروز ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
مشاهده

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.23 درصد افزایش به 1225 دلار و 83 سنت رسید. قیمت طلا ی آمریکا نیز 0.25 درصد رشد داشت و به 1226 دلار و 30 سنت رسید.