تیم فوتبال رئال مادرید شنبه شب در خانه ایبار متحمل شکست 3 بر صفر شد که این اولین باختش در تمامی رقابت‌ها زیر نظر سرمربی جدید این تیم سانتیاگو سولاری بود. ایبار پنجمین شکست فصل را به کهکشانی‌ها تحمیل کرد و این هفتمین باری بود که آنها در 13 بازی‌شان در این فصل لالیگا نتوانستند سه امتیاز بازی را از آن خود کنند و همین موضوع می‌تواند دلیلی برای نگرانی بیشتری هواداران‌شان شود به خصوص که یک واقعیت تاریخی می‌گوید رئال مادرید با وضعیت فعلی‌اش در میان دیگر مدعیان کمترین شانس را برای قهرمانی دارند.

اگرچه در هیچ لیگی در طول تاریخ قهرمان پیش از ماه دسامبر مشخص نشده است اما آمارها می‌گویند که در یک دهه اخیر در لالیگا، هیچ تیمی که در طول فصل بیش از پنج شکست داشته، موفق به کسب عنوان قهرمانی نشده است. تیم فوتبال رئال مادرید تا الان پنج بار متحمل شکست شده که به تریتب مقابل سویا، آلاوس، لوانته، بارسلونا و ایبار بوده است. در 10 فصل گذشته که لالیگا تحت سیطره بارسلونای لیونل مسی، رئال مادرید کریستیانو رونالدو و اتلتیکومادرید دیه‌گو سیمئونه بوده (جز آنها هیچ تیمی قهرمان لالیگا نشده است) هیچ تیمی که تعداد شکست‌هایش بیش از تعداد باخت‌های فعلی رئال بوده قهرمان لیگ نشده است.

در این فصل در حالی که رئال مادرید پنج بار باخته است، سایر مدعیان شامل بارسلونا (دو بار)، اتلتیکومادرید (یک بار)، سویا (سه بار) و حتی والنسیای بحران‌زده رده دهمی (دو بار) متحمل شکست‌های کمتری شده‌اند. در حقیقت در این فصل تنها سه تیم (لگانس رده هفدهمی با شش باخت، رایووایکانوی رده نوزدهمی و اوئسکای قعر جدولی هر دو با هشت باخت) بیشتر از رئال مادرید متحمل شکست شده‌اند.

فشار فروش زیاد شد/ تلاش شبانه مردم برای فروش دلارهای خانگی/ دلار وارد کانال ۱۴هزار تومان شد
مشاهده

آمار تعداد باخت‌های قهرمانان 10 فصل اخیر لالیگا به شرح زیر است:

فصل 18-2017: بارسلونا؛ یک باخت
فصل 17-2016: رئال مادرید؛ سه باخت
فصل 16-2015: بارسلونا؛ پنج باخت
فصل 15-2014: بارسلونا؛ چهار باخت
فصل 14-2013: اتلتیکومادرید؛ چهار باخت
فصل 13-2012: بارسلونا؛ دو باخت
فصل 12-2011: رئال مادرید؛ دو باخت
فصل 11-2010: بارسلونا؛ دو باخت
فصل 10-2009: بارسلونا؛ دو باخت
فصل 09-2008: بارسلونا؛ پنج باخت

با این حال شاید یک واقعیت تاریخی رئالی‌ها را به قهرمانی در این فصل لالیگا امیدوار نگه دارد؛ اینکه آخرین تیمی که با بیش از پنج شکست قهرمان لالیگا شده، خود رئال مادرید در فصل 08-2007 بوده است که در آن فصل هفته باخت و 27 پیروزی داشت و چهار بار مساوی کرد.