سومین همایش قرآنی سفیران الهی عصر امروز در رشت با حضور مردم دیندار گیلان در سالن شهدای ناجا رشت برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم از سوی قاری قرآن سید مصطفی حسینی آغاز شد و پس از آن کلیپی در مورد مسابقات حاملان قرآن شهریور 97 پخش شد.

در بخش نخست اهدای جوایز از حافظان قرآن در بخش بانوان تجلیل شد و به رتبه های برتر در بخش‌های 3 جزء، 5 جزء، 10 جزء، 15 جزء، 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم جوایزی اهدا شد.

در بخش بعدی این همایش مداحان اهل بیت به مدیحه‌خوانی در مورد ولادت حضرت محمد(ص) پرداختند و پس از آن از حافظان کل در بخش پسران تجلیل شد.

در بخش پسران از رتبه‌های برتر حافظان قرآن در قسمت 3 جزء، 5 جزء، 10 جزء، 15 جزء، 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم با اهدای جوایز و لوح تقدیر توسط مسئولان استان گیلان تجلیل شد.

یکی از قسمت‌های جذاب سومین همایش قرآنی سفیران الهی جمع‌خوانی توسط نوجوانان پسر برای حاضران بود که در این بخش 60 نفر از نوجوانان به‌صورت همزمان آیات قرآن کریم را قرائت کردند.

سپاه قدس گیلان در این همایش از فعالان در حوزه قرآنی با حضور فرمانده سپاه قدس گیلان تجلیل کرد و به توسعه‌دهندگان فعالیت‌های قرآنی در مراکز بسیج و سپاه هدایایی اهدا کرد.

در انتهای این همایش از 70 حافظ کل قرآن کریم استان گیلان تجلیل شد و چندین حافظ کل قرآن کریم به حاضرین در جلسه معرفی شدند.

استاد آموزش حفظ قرآن کریم نیز در این نشست با اشاره به اینکه با کمک سپاه ناحیه مرکزی رشت کلاس‌های قرآن برای خردسالان برگزار می‌شود اظهار داشت: کلاس‌های آموزش قرآن کریم گسترش نور معرفت در جامعه است.

۶۵۰۰ ویزای اربعین در استان کرمانشاه صادر شده است
مشاهده

فرهاد فلاح‌پور با بیان اینکه با کمک آموزش و پرورش استان گیلان امکان آموزش قرآن کریم به دانش آموزان فراهم شده است گفت: قرآن یک مسیر مستقیم برای انسان‌ها است.

وی با بیان اینکه قرآن باید به‌صورت ترتیل و با بیان درست خوانده شود تصریح کرد: در روش‌های جدید، خواندن قرآن کریم همراه با ترتیل به صورت یکجا به کودکان خردسال آموزش داده می‌شود.