دوران کنونی کسب و کار، زمانه‌ی ارزش دادن به مهارت و توانایی است؛ البته هنوز نیاز به استخدام افرادی با تحصیلات عالی دانشگاهی احساس می‌شود.

وقتی شما تصمیم به استخدام نیروی جدید دارید، به دنبال فردی هستید که نه‌تنها مهارت‌هایی برای تکمیل نیازهای کنونی و هماهنگ شدن با فرهنگ شرکت داشته باشد، بلکه فردی باشد که در آینده نیز بتوان به پیشرفت او و قبول کردن مسئولیت‌های جدید امیدوار بود.

بحث‌های زیادی در مورد نیاز به تحصیلات دانشگاهی مدیران و رهبران وجود دارد. در بخش مدیران، اعتقاد اکثریت بر این است که این افراد لزوما نباید تحصیلات عالی دانشگاهی داشته باشند. اما در بخش کارمندان، نتایج تحقیقات نشان می‌دهند که استخدام افرادی با پس‌زمینه‌ی تحصیلات عالی، می‌تواند در آینده برای شما مفید باشد و حتی از مشکلات مالی و حقوقی جلوگیری کند.

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که افراد دارای تحصیلات تکمیلی دانشگاهی، در زمان مواجهه و درگیری با داده‌های حساس مالی، توانایی پیش‌بینی بهتری دارند و می‌توانند از مشکلات مالی و حقوقی جلوگیری کنند.

جان کمپبل، پروفسور حسابداری دانشکده‌ی کسب و کار UGA که مدیر این تحقیقات بوده است، می‌گوید:

وقتی شرکت‌ها دارای نیروهای تحصیل‌کرده باشند، در بخش حسابداری و مالی با دقت بیشتری فعالیت می‌کنند. الزامی نیست که نیروها در علوم تخصصی حسابداری تحصیل کرده باشند؛ بلکه صرف داشتن تحصیلات دانشگاهی، آن‌ها را آگاه‌تر و محتاط‌تر می‌کند و در نتیجه در زمان وقع مشکلات، کارمندان آن‌ها را به‌سرعت شناسایی خواهند کرد.

با گسترش کسب و کار، باید اطلاعات کاملی از وضعیت دفاتر مالی و حسابداری خود داشته باشید. در این وضعیت کارمندان با سطح کاری پایین‌تر از مدیران، اولین افرادی هستند که با این مسائل روبرو می‌شوند و می‌توانند شما را از آن‌ها مطلع کنند.

قوانین مهم ایمیل مارکتینگ
مشاهده

نکته‌ی دیگری که در این تحقیق روشن شده این است که در جوامع تحصیل‌کرده‌تر، ارتباطی مستقیم میان تعداد افراد تحصیل‌کرده و کم شدن سوء رفتار سیاسی و تجاری وجود دارد.

کمپبل در این باره می‌گوید:

نتایج تحقیقت قبلی نشان می‌دهند در جوامعی که اکثر رأی‌دهندگان افرادی باسواد هستند، فساد سیاسی کمتری مشاهده می‌شود. ما به دنبال این هستیم تا ارتباطی مشابه در سیستم‌های کسب و کار پیدا کنیم. دلیل اصلی کاهش فساد در این جوامع، احتمالا وجود افرادی است که اخبار فساد را گزارش می‌دهند. هرچه افراد حاضر در یک جامعه باسوادتر باشند، احتمال این‌که گزارش فساد سیاسی و اداری منتشر و با آن مقابله شود، بیشتر خواهد بود.