علیرضا حیدری درباره شرایط فعلی کشتی کشورمان پس از کناره‌گیری رسول خادم از ریاست فدراسیون این رشته اظهار داشت: کشتی در دو سال گذشته شرایط بدی داشت و این رشته به عرصه زد و خوردی تبدیل شد که مناسب کشتی نبود. فکر می‌کنم شرایط امروز کشتی، بهتر دو سال گذشته است. خادم هشت سال در فدراسیون کشتی حضور داشته و کشمکش‌هایی بود که پتانسیل و روح خادم را صرف می‌کرد. به خاطر این مسائل، کشتی دستخوش آسیب شد. البته حق خادم این نبود که با باخت کنار برود.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم اتفاقات رخ داده، انرژی خادم را مصرف کرد. او تصمیمات اشتباه ساختاری گرفت، به خاطر اینکه همزمان به عنوان رئیس فدراسیون کشتی و سرمربی تیم ملی فعالیت می‌کرد. او اگر در یکی از این سمت‌ها حضور داشت، بهتر جواب می‌داد. مدیری که به تمرین می‌آید، ممکن است اعصابش از یک جلسه یا تماس خراب باشد. او هر چقدر هم بخواهد که این خشم را به تمرین تیم ملی انتقال ندهد، نمی‌تواند.

پیشکسوت کشتی کشورمان در پاسخ به این پرسش که چه کسی می‌تواند به این رشته کمک کند و او باید چگونه رفتار کند، تصریح کرد: فدراسیون کشتی اساسنامه دارد و باید در چارچوب این اساسنامه حرکت کند تا پتانسیل‌ها در جهت مثبت آزاد شود. هر چند موضوعات شخصی و شخصی‌نگری افراد انتخاب شده، به کشتی آسیب می‌زند. اگر این موارد نباشد، ما افراد خوبی داریم که می‌توانند کشتی را با کمترین تنش اداره کنند. ما کشتی‌گیران بسیار خوبی در شهرستان داریم که اگر همینگونه کشتی را به حال خود رها کنیم، باز هم در کشتی مدال می‌گیریم.

فوتبال جهان| جام ملت‌های کوتاه قامتان آمریکا
مشاهده

حیدری درباره اینکه گفته می‌شود این رشته نیاز به 300 میلیارد تومان بودجه دارد، خاطرنشان کرد: مهم این است که این مبلغ از کجا تأمین شود و اگر قرار است به یک مدیر 300 میلیارد تومان بدهند، باید به مدیر بعدی هم بدهند. با دلار حدود سه هزار تومان، کشتی به این مبلغ نیاز نداشت و با 300 میلیارد تومان می‌شد خیلی کارها انجام داد.

«کشتی ما برای درآمدزایی مولد نبوده و ما باید چند اشکال را برطرف کنیم.»، وی در پاسخ به این پرسش که چه راه‌هایی برای درآمدزایی می‌شناسد، ضمن بیان این جمله گفت: جهان ما تغییر کرده و زمانی که برای یک بازی کشتی، چند هزار نفر در سالن هفت تیر حاضر می‌شدند، گذشت. باید اطلاع‌رسانی مناسب صورت بگیرد. در زمان ما، مسابقات در سطوح پایین اینقدر کم اطلاع‌رسانی می‌شد و پخش تلویزیونی نداشت. باید جوانان را به کشتی علاقه‌مند کنیم تا به سالن بیایند. چرا فوتبال پول خوبی می‌گیرد؟ چون مردم به ورزشگاه‌ها می‌آیند.

پیشکسوت کشتی کشورمان در مورد احتمال ثبت نام برای ریاست فدراسیون کشتی و احتمال اینکه کسی از او در این راستا درخواست کند، اظهار داشت: من به خادم احترام می‌گذارم و انشاءالله او دوباره به کشتی بازگردد، اما دوست ندارم پس از او و در فضای کنونی به کشتی بیایم. زمانی که کشتی می‌گرفتم و مرا از آن بیرون کردند، به دنبال کار خودم رفتم و اگر اکنون بخواهم به کشتی بازگردم، باید کارهای زیادی را لغو کنم. اگر به حکم وظیفه باشد، دوست دارم بیایم و تلاش می‌کنم خیلی خوب کار کنم، اما انشاءالله فرد دیگری بیاید تا مسئولیت از ما ساقط شود.

رویای نفتی شدن بورس یه قدم دیگر به تعبیر نزدیک شد
مشاهده