باز آلدرین: اکنون باید به زندگی در مریخ فکر کنیم

باز آلدرین، فضانوردی تحسین‌شده است، او مهندس و فضانورد سابق ناسا و البته دومین انسانی است که به ماه قدم گذاشت. او در طول سال‌های اخیر، الهام‌بخش بسیاری برای جستجو و اکتشافات مرزهایی فراتر از زمین و جهان‌های ناشناخته‌ها بوده است. همان‌طور که آلدرین پیش از این گفته بود:

انسان‌ها باید کنجکاو باشند و به‌سوی پیروزی و دستیابی به دنیاهای جدید پیش بروند.

به همین جهت، آلدرین زندگی خود را وقف، پیشرفت انسان کرده است. فضانورد سابق ناسا و مأموریت تاریخی آپولو ۱۱، اخیرا به ساخت یک برنامه واقعیت مجازی کمک کرده که به کاربران امکان تجربه سفر به مریخ می‌دهد. آلدرین به‌عنوان یکی از معدود افرادی که قادر به سفر و گام گذاشتن روی جرمی کیهانی بوده، قادر است به‌طور تخصصی تجربیات سفرهای فضایی را به افراد دیگر انتقال دهد و به مردم کمک کند به سفرهای دورتر از چیزی که تاکنون رفته‌اند، بروند.

اکنون وقت آن است که به‌طور جدی در مورد زندگی در مریخ صحبت کنیم. آلدرین اخیرا در مصاحبه‌ای با Futurism، در مورد اهمیت برداشتن گام بعدی برای سفر به مرز نهایی (پیشرفت‌های ما) صحبت کرده است.

او می‌گوید:

یکی از مواردی که موجب بسیار هیجان‌انگیز شدن اکتشافات فضایی می‌شود، امکانات بی‌پایان آن است. مریخ گام بعدی ما است. ما هرگز این‌چنین به دانستن و اکتشاف سیاره‌ای دیگر نزدیک نبوده‌ایم. علاوه بر این، باور دارم که مریخ از پتانسیل واقعی برای کلون شدن برخوردار است.

آلدرین در ادامه مصاحبه در مورد اهمیت اکتشاف سیارات دیگر صحبت کرد و گفت به دلایل مختلف سیاره ما، سیاره‌ای باستانی و شناخته‌شده است، اما سایر اجرام منظومه شمسی، قلمروهای دست‌نخورده‌ای تلقی می‌شوند. سفر فضایی و اکتشاف، مرز نهایی ما را نشان می‌دهند. او همچنین اشاره کرد که برای اینکه آینده انسان در مریخ را به واقعیت تبدیل کنیم، باید علایق نسل حاضر را برانگیزیم و برنامه‌ریزی برای فردا را شروع کنیم.

امواموا همچنان در سکوت؛ آخرین تلاش‌‌ها برای شنود رادیویی شی مرموز بی‌‌نتیجه ماند
مشاهده

سفر به مریخ

آلدرین می‌گوید:

اکنون زمانی است که باید به‌طور جدی به چگونگی زندگی در مریخ فکر کنیم. باور دارم که می‌توانیم نخستین انسانهای مریخی را تا سال ۲۰۴۰ در آنجا داشته باشیم.

بدیهی است، یک سفر مجازی به مریخ دقیقا همان سفر به مریخ واقعی نیست، اما چنین تکنولوژی‌هایی می‌توانند به شیوه‌ای دیگر، به مردم کمک کنند به جهان‌هایی بروند که در غیر صورت هرگز چنین امکانی را به دست نمی‌آوردند. به همین دلیل، تجربه واقعیت مجازی حقیقتا ارزشمند است.

آلدرین در این مورد یادآور می‌شود:

پیش از اینکه سفرهای فضایی برای همه به‌اندازه کافی مقرون‌به‌صرفه شود، راه زیادی در پیش داریم؛ خوشبختانه تکنولوژی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در دسترس ماست.

آلدرین اشاره می‌کند که این واقعیت مجازی نه‌تنها وسیله‌ای برای نشان دادن مریخ، بلکه بخشی مهمی از تلاش ما برای جذب مردم به علم و اکتشافات فضایی است. در جامعه امروز که در احاطه انکار گرایی و جنجال‌آفرینی‌های رسانه‌ای است، علاقه‌ی واقعی به علم بیش از همیشه ارزشمند است. آلدرین معتقد است که کشف فضاهای بیشتر و وسیعی‌تری در فضا می‌تواند به این زمینه کمک کند.

آلدرین در این مورد می‌گوید:

سفر فضایی یک تلاش متحد و بزرگ است که تخیل جمعی، شور و شوق و کنجکاوی ما را برمی‌انگیزد و الهام‌بخش ما خواهد بود.

آلدرین فکر می‌کند که چنین تلاش‌های کوچکی می‌توانند در نهایت انسان‌ها را در مسیر دست یافتن به جهان‌های دیگر قرار دهند.

باز آلدرین می‌گوید:

اکتشاف در نهاد ما است، ما کنجکاو هستیم و می‌خواهیم بدانیم چه چیزی در تپه بعدی است و چقدر سریع به آنجا می‌رسیم. فقط ۶۶ سال بعد از پرواز برادران رایت با هواپیما، ما به ماه سفر کردیم.