۶ مهر: پرتاب موفق فالکون 1 اولین فضاپیمای خصوصی جهان

۹ سال پیش در چنین روزی (۲۸ سپتامبر سال ۲۰۰۸)، شرکت خصوصی فضایی اسپیس‌ایکس اولین فضاپیمای خود را با موفقیت به فضا پرتاب کرد. فضاپیمای فالکون ۱ نام این محصول انقلابی بود که به‌عنوان اولین فضاپیمای خصوصی با سوخت مایع برای سفر به دور زمین به فضا پرتاب شد.

فضاپیمای فالکون ۱ در مجموع ۴ بار به فضا پرتاب شد. اولین پرتاب موفق این فضاپیما در تاریخ ۲۸ سپتامبر ۲۰۰۸ بود که از شبیه‌ساز حجمی به‌عنوان بار آن استفاده شده بود. اولین پرواز تجاری محصولات شرکت ااسپیس‌ایکس نیز به‌عنوان پنجمین پرواز فالکون ۱ ثبت شد که ماهواره‌ی مالزیایی RazakSAT را به جو زمین برد. پس از این پرواز بود که فالکون ۱ بازنشسته شده و جای خود را به فالکون ۹ داد.

از دیگر اتفاقات مهم این روز در دنیای فناوری می‌توان به شروع کمپین تبلیغاتی اپل با نام «متفاوت فکر کن» اشاره کرد. این کمپین تنها دو هفته پس از بازگشت استیو جابز به اپل (به‌عنوان مدیرعامل موقت) شروع شد و هدف آن بازسازی برند اپل بود. تقریبا تمام منتقدین، کاربران و صنعت تبلیغات جهانی، کمپین اپل را مورد تعریف و تمجید قرار دادند و جوایز متعددی به آن اهدا کردند. کمپین «متفاوت فکر کن» را می‌توان پلی برای شرکت اپل دانست که آن‌ها را از شرکتی رو به ورشکستگی در دهه‌ی ۱۹۹۰، به باارزش‌ترین برند جهانی تبدیل کرد.

دیگر رویدادهای مهم تاریخ ۶ مهر (۲۸ سپتامبر)

۱۹۰۱ – زادروز ویلیام اس. پالی، مؤسس شبکه‌ی تلویزیونی CBS

۱۹۲۵ – زادروز سیمور کری، از پیشگامان علم کامپیوتر و مؤسس شرکت کِرِی کامپیوتر

آیا امواج گرانشی تحت کنترل انسان هستند؟
مشاهده

۱۹۵۶ – سالروز مرگ ویلیام بوئینگ، تاجر آمریکایی و مؤسس شرکت هواپیمایی بوئینگ

۱۹۹۸ – مرورگر اینترنت اکسپلورر، محصول شرکت مایکروسافت توانست با پشت سر گذاشتن نت‌اسکیپ نویگیتور، به محبوب‌ترین مرورگر وب جهان تبدیل شود.

۲۰۱۱ – شرکت آمازون با عرضه‌ی تبلت ۷ اینچی کیندل فایر با قیمت ۱۹۹ دلار، ورودی جدی به بازار تبلت‌ها داشت.

۲۰۱۵ – ناسا خبری رسمی مبنی بر پیدا شدن نشانه‌هایی از آب مایع در سطح مریخ منتشر کرد.