رضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک که مهمان تلفنی برنامه «ورزشگاه» بود درخصوص صحبت‌های قاضی‌زاده هاشمی نماینده مجلس درباره قانون منع بکارگیری بازنشستگان و بازنشسته بودنش گفت: خواهش می‌کنم با کسانی صحبت کنید که در جریان فرآیند این موضوع باشند. من از همان روز اول با همکاری وزیر ورزش در تلاش هستیم تا با کمترین چالش و کمترین هزینه از این موضوع عبور کنیم.

وی افزود: آخرین جلسه ما روز گذشته بود و تصمیماتی را اتخاذ کردیم. با سازمان بازرسی هم هماهنگ هستیم. در واقع آنچه استراتژی ما است اجرای قطعی قانون با کمترین هزینه برای کشور است.

رئیس کمیته ملی المپیک عنوان کرد: نه من و نه وزیر ورزش یک دقیقه هم با این نماینده مجلس (قاضی‌زاده هاشمی) مذاکره نداشته‌ایم و نمی‌دانم او چه رابطه‌ای با ورزش دارد. من شخصا تلاش کردم که با قاضی‌زاده هاشمی صحبت کنم اما نشد. معتقدم او حق ندارد وارد مصادیق و اشخاص شود. این نماینده مجلس مسئول نظارتی نیست در واقع او کسی است که باید قانون را تشریح کند نه اجرا.

صالحی‌امیری اظهار داشت: درخصوص موضوع رئیس فدراسیون فوتبال نیز باید بگویم روز گذشته با داورزنی و سلطانی‌فر جلسه‌ای داشتیم و مسیری را دنبال می‌کنیم که کمترین هزینه را داشته باشد. همانطور که می‌دانید تاج چندین بار به طور رسمی اعلام کرده که تابع قانون است. من در پاسخ موضوع بازنشستگی به توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک و شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کردم که قانون منع بکارگیری بازنشستگان یک قانون مصوب در پارلمان کشور است. ما در این باره استدلال‌های حقوقی را نیز ارائه کردیم و در حال تدبیر موضوع هستیم.

فوتبال جهان| جدول رده‌بندی لوشامپیونه در پایان شب دوم از هفته چهاردهم
مشاهده

وی بار دیگر با انتقاد از قاضی‌زاده هاشمی گفت: او قانونگذار است و نهادهای اجرایی نیز در این باره وجود دارند. ایشان 5 بار در این باره حرف زده که همیشه صحبت‌هایش خلاف واقع بوده است.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به حضور امیرحسین فتحی سرپرست باشگاه استقلال در این برنامه تلویزیونی گفت: امیدوارم وضعیت این تیم بهتر از گذشته باشد و من آینده خوبی را برای استقلال پیش‌بینی می‌کنم.