فوتبال جهان| درخواست بلاتر از کمیته اخلاق فیفا برای تحقیق درباره اینفانتینو/ شفافیت رئیس فیفا کجاست؟

به نقل از خبرگزاری فرانسه، سپ بلاتر به دنبال دیدار جانی اینفانتینو با میشل لااوبروم، دادستان کل سوئیس خواستار تحقیق کمیته اخلاق فیفا در این رابطه شد. پیش از این دادستان کل سوئیس گفته بود که دیدارهای او با رئیس فیفا برای حل مشکلات دشوار به صورت منظم صورت گرفته است.

براساس اطلاعات محرمانه‌ای که توسط  سایت فوتبال لیکس منتشر شده است، رینالدو آرنولد، یکی از دادستان‌های سوئیس چندین بار هدایایی را از جانی اینفانتینو، رئیس فیفا دریافت کرده است. وی برای بهبود روابط خود با میشل لااوبروم، دادستان کل سوئیس و احتمال کسب اطلاعاتی درباره روند پرونده رشوه‌های فیفا نیز دیدار کرد. دیدار غیررسمی اینفانتینو با میشل لااوبروم بهار سال 2016 میلادی و چند ماه پس از انتخابش به عنوان رئیس جدید فیفا صورت گرفته بود.

سپ بلاتر، رئیس معزول فیفا نیز در واکنش به انتشار این اخبار گفت: کمیته اخلاق فیفا باید کاری انجام دهد و تحقیقات خود را پیرامون اینفانتینو آغاز کند. آن شفافیتی که جانی اینفانتینو هنگام انتخابات ریاست فیفا گفته بود، کجاست؟ او باید با کمیته اخلاق فیفا ارتباط برقرار و حرف‌هایش را در عمل ثابت کند. اینفانتینو چندین‌ بار با میشل لااوبروم دیدار کرد، کسی که یک بار مرا مورد بازجویی قرار داد.

بازتاب انتقال انصاری‌فرد به تیم دوم مالک المپیاکوس در رسانه‌های یونانی
مشاهده