طرح ۱۴۶ میلیون دلاری ایالت ویکتوریا شامل ساخت تأسیسات تولید و ذخیره انرژی‌های تجدید پذیر و رساندن میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۵۰ به صفر خواهد بود. دولت فدرال استرالیا هنوز لایحه‌ی انرژی‌های تجدیدپذیر را تایید نکرده است، اما ایالت ویکتوریا را از فعالیت در این زمینه‌ بازنداشته است. طرح اخیر توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر به معنای کاهش وابستگی این ایالت به سوخت‌های فسیلی است. این طرح به‌تازگی، توسط ال گور  معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا اعلام شد.

دولت فدرال ویکتوریا برای این طرح ۱۴۶ میلیون دلار اختصاص داده است و بودجه برای چندین طرح نوآورانه هزینه می‌شود. یکی از بخش‌ها، ساخت تاسیسات ذخیره‌ی باتری است که قادر به برق‌رسانی چهارساعته به بیش از ۱۰۰ هزار نفر ساکن در دو شهر این ایالت است. ۸ میلیون یورو برای ساخت یک ریزشبکه هزینه می‌شود که وابستگی این ایالت به شبکه ملی برق استرالیا را از میان برمی‌دارد.

ایالت ویکتوریا همچنین تاییدیه انرژی‌های تجدیدی پذیری به ارزش ۴۸.۱ میلیون دلار را خریداری می‌کند که بخشی از آن‌هم برای تامین انرژی خورشیدی تراموای ۴۱۰ ملبورن مورد استفاده قرار خواهد گرفت. شبکه‌ی تراموای ملبورن با طول ریل ۲۵۰ کیلومتری، ۴۹۳ تراموا، ۲۴ مسیر مختلف و ۱۷۶۳ ایستگاه، بزرگ‌ترین شبکه تراموای شهری جهان است. ال گور به نشریه محلی The Age، گفت:

در سراسر دنیا تغییرات چشم‌گیری در بازار اتفاق افتاده است. با وجود برق تولیدی منابع انرژی تجدید پذیر، هزینه‌ی تولید انرژی نسبت به انرژی حاصل از سوخت‌های فسیلی به‌شدت کاهش خواهد یافت.

مقامات ایالت ویکتوریا قصد دارند که تا سال ۲۰۲۵، ۴۰ درصد نیازهای خود را به وسیله‌ی انرژی‌های تجدید پذیر تامین کنند و تا سال ۲۰۵۰، تمامی نیازهای انرژی خود را به وسیله انرژی‌های تجدید پذیر تامین کنند. طرح پیشنهادی، ایالت ویکتوریا را برای رسیدن به این هدف کمک می‌کند و آن‌ها را به نمونه بارزی در استفاده‌ی بهینه و کارآمد از انرژی‌های تجدید پذیر برای دیگر نواحی جهان تبدیل خواهد ساخت.

ارسال نخستین کاوشگر به سیاره پروکسیما بی تا سال ۲۰۴۰
مشاهده