اسپیس ایکس رکوردشکنی کرد؛ ۱۶ پرتاب موفق در سال ۲۰۱۷

در اواخر ماه اکتبر، اسپیس‌ایکس ماهواره‌ی ارتباطات تجاری Koreasat-5A را به مدار ژئو ارسال کرد؛ اما این مأموریت از جنبه‌ی دیگری اهمیت دارد. با ارسال این ماهواره به فضا، اسپیس‌ایکس شانزدهمین پرتاب موفق خود را در سال ۲۰۱۷ انجام داد؛ پیش از این اسپیس‌ایکس رکورد ۸ پرتاب موفق در سال داشت که این پیشرفت نشان از ۲ برابر شدن رکورد آن‌ها دارد. با توجه به اینکه ۲ ماه دیگر به پایان سال ۲۰۱۷ باقی است، ایلان ماسک و اسپیس‌ایکس زمان کافی برای پرتابی دیگر دارند.

در این پرتاب بار دیگر از راکت فالکون ۹ استفاده شد که با توجه به وضعیت جوی مساعد پرتاب، به‌راحتی روی یکی از سکوهای شناور این شرکت که در اقیانوس اطلس حضور داشت، فرود آمد؛ با این فرود، سیزدهمین فرود موفق این راکت در سال ۲۰۱۷ انجام شد که پانزدهمین فرود موفق متوالی اسپیس‌ایکس و نوزدهمین فرود موفق در کل مأموریت‌های این شرکت است.

اسپیس‌ایکس با پرتاب ماهواره‌ی Koreasat-5A، یازدهمین پرتاب تجاری خود در سال ۲۰۱۷ را انجام داد. بخش عمده‌ی فعالیت‌های این شرکت تا به امروز به خدمت‌رسانی به شرکت‌های خصوصی و کشورهای خارجی اختصاص دارد؛ این در حالی است که پیش‌تر، بخش عمده‌ی مأموریت‌های انجام‌شده‌ی این شرکت به سازمان‌های دولتی نظیرناسا و NOAA اختصاص داشت.

سفر شگفت‌انگیز 100 هزار ستاره
مشاهده