وزارت انرژی ایالات متحده نزدیک به ۱.۵ میلیون دلار روی پروژه‌های ایجاد مزرعه‌های جلبک‌های دریایی به منظور تولید سوخت زیستی سرمایه‌گذاری کرده است. بخش انرژی‌های تجدیدپذیر با وجود تنوع منبع‌های انرژی پاک به سرعت در حال رشد است.

انرژی جلبک‌های دریایی

وزارت انرژی ایالات متحده روی منبعی جدید از انرژی‌های تجدیدپذیر آینده، یعنی جلبک‌های دریایی، سرمایه گذاری می‌کند. این وزارت نزدیک به ۱.۵ میلیون دلار در دو پروژه‌ی توسعه‌ی مزرعه‌های دریایی و بررسی راه‌های برداشت انرژی سرمایه گذاری کرده است.

جلبک‌های دریایی می‌توانند به یک سوخت زیستی تبدیل شوند و برای تامین انرژی خانه‌ها و وسایل نقلیه‌ی ما به کار روند. برنامه‌ی آژانس انرژی پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته یافتن پروژه‌هایی در سرتاسر ایالات متحده است تا پرورش جلبک‌های دریایی در ابعاد بزرگ را به واقعیت تبدیل کرده و جایگزین دیگری برای سوخت‌های فسیلی داشته باشند.

به شرکت مهندسی اقیانوس ماکای در هونولولو، ۹۹۵۹۷۸ دلار تعلق گرفته است تا مدلی شبیه‌سازی شده از اقیانوس تهیه کند. پژوهشگران از این مدل استفاده خواهند کرد تا مزرعه‌های ساحلی جلبک دریایی را طراحی کنند. ۵۰۰ هزار دلار دیگر به مزرعه‌های کمپاچی در کویلا-کونا تعلق گرفته است تا روش‌های برداشت انرژی از جلبک‌های دریایی این مزرعه‌ها را آزمایش کنند. مزرعه‌های کمپاچی مزرعه‌های ساحلی جلبک دریایی هم پرورش خواهند داد.

بیشتر از انرژی خورشید

پژوهشگران بخ‌طور مداوم در حال تکمیل فناوری‌های انرژی‌های تجدیدپذیر مانند باد، خورشید و جزر و مد هستند. این انرژی‌های در مقایسه با دیگر منابع انرژی، دسترسی آسان‌تری دارند. نوآوران به دنبال جلبک‌های دریایی هستند تا راه‌های جدیدی برای برداشت انرژی‌های تجدیدپذیر بیابند.

تیمی از پژوهشگران دانشگاه فودان در چین، ژنراتور برقی تولید کرده‌اند که می‌تواند جریان خون در بدن شما را به الکتریسیته تبدیل کند. اخیرا توجه‌ها بار دیگر به سمت سوخت‌های فسیلی معطوف شده است. زیرا پژوهشگران راه‌هایی یافته اند که می‌توانند هیدروژن را ذخیره کنند و آب را به سوخت هیدروژنی تبدیل کنند.

۵۰ تصویر برگزیده از فضا (بخش اول)
مشاهده

آینده ای عاری از سوخت‌های فسیلی ممکن است و هر کشف جدید ما را به آن آینده نزدیک تر می‌کند. انرژی باد و خورشید نقش مهمی در چشم انداز انرژی‌های پاک ایفا می‌کنند؛ اما آن‌ها تنها امیدهای ما نیستند. رویکردهای نوینی مانند موارد اشاره شده در بالا می‌توانند به جبران کمبود انرژی کمک کنند و راهگشای ما در دستیابی به سیاره ای عاری از سوخت‌های فسیلی باشند.