آمازون نیروگاه بادی خود را در تگزاس و در یک مزرعه‌ی عظیم با بیش از ۱۰۰ توربین عظیم‌الجثه راه‌اندازی کرد. این نیروگاه قادر است یک میلیون مگاوات ساعت انرژی پاک تولید کند. بر اساس گزارش رسمی منتشرشده، این میزان نیرو می‌تواند انرژی مورد نیاز ۹۰ هزار خانه را در نواحی اطراف تأمین کند.

در ویدیویی که جف بزوس، مدیرعامل آمازون، در توییتر منتشر کرد، وی بر فراز یکی از این توربین‌های بزرگ در ارتفاع بیش از نود متر ایستاده است و یک بطری نوشیدنی را به معنی افتتاح نیروگاه می‌شکند. اندازه‌ی پره‌های این توربین‌های عظیم، بیش از دو برابر فاصله‌ی بین انتهای دو بال یک هواپیمای بوئینگ ۷۸۷ است.

مالک و مجری مزرعه‌ی بادی آمازون، Lincoln Clean Energy است و کل پروژه تا نهایی شدن، کمی بیش از یک سال زمان برده است. با اضافه شدن این مزرعه، پروژه‌های بادی و خورشیدی آمازون در ایالات متحده اکنون به ۱۸ عدد رسیده است. البته طبق اعلام این غول خرده‌فروشی، ۳۵ پروژه‌ی دیگر از این دست در راه است. کارا هرست، مدیر بخش مرتبط، در گفتگویی اظهار داشت:

این‌ها قدم‌های مهمی برای رسیدن به هدف بلندمدت ما در جهت نیرو بخشیدن به کل زیرساخت جهانی‌مان از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر است.

آمازون در کنار تأمین انرژیِ  پاک مورد نیاز، انتظار دارد که اقتصاد منطقه را نیز بهبود ببخشد. در اصل انرژی‌های تجدید پذیر در هر منطقه دستاوردهای خوبی به همراه دارند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به پاک‌تر شدن هوا، اقتصاد قوی‌تر و به‌ وجود آمدن فرصت‌های شغلی اشاره کرد. به نقل از CNBC، هرست در خصوص سرمایه‌گذاری در این زمینه گفته است:

سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی انرژی تجدید پذیر، یک سرمایه‌گذاری برد-برد است. این دقیقا همان چیزی است که به نفع مشتریان ما، جامعه‌ی ما، تجارت ما و سیاره‌ی ما است.

بنیان‌گذار ویرجین گروپ: پروازهای فضایی تجاری از سال آینده آغاز خواهند شد
مشاهده