مونتاژ کاوشگر مریخ ۲۰۲۰ آغاز شد

ناسا اعلام کرد مراحل مونتاژ، تست و پرتاب (ALTO) کاوشگر مریخ ۲۰۲۰ در آزمایشگاه پیشرانش جت در پاسادنای کالیفرنیا در حال انجام است. کاوشگر مریخ ۲۰۲۰ قرار است تا فوریه سال ۲۰۲۱ به سیاره‌ی سرخ برسد. هدف اصلی این کاوشگر، ارزیابی زمین‌شناختی نواحی خاصی خواهد بود که احتمالا حاوی بقایای میکروب‌های باستانی مریخ هستند و در اولویت بعدی، به بررسی نواحی قابل‌سکونت سیاره سرخ برای مأموریت‌های سرنشین‌دار آینده خواهد پرداخت.

کاوشگر مریخ ۲۰۲۰ قرار است در ژوئیه ۲۰۲۰ به فضا پرتاب شود. ناسا می‌گوید که سیستم‌های مورد نیاز برای گشت‌زنی و فرود کاوشگر، قبلا نصب شده‌اند و ۱۸ ماه آینده صرف افزودن سیستم‌های الکترونیکی، مسیریابی، مخابراتی، حرارتی، ناوبری، مکانیزم‌ها و زیرسیستم‌ها به کاوشگر خواهد شد. طراحی این مریخ‌نورد در واقع به‌روز‌رسانی مریخ‌نورد کیوریاسیتی محسوب می‌شود که هم‌اکنون در سطح مریخ در حال انجام مأموریت خود است.

کاوشگر مریخ ۲۰۲۰ پس از سفری ۹ ماهه، در فوریه ۲۰۲۱ به سطح سیاره سرخ خواهد رسید

کاوشگر مریخ ۲۰۲۰ دارای شاسی مشابه کیوریاسیتی است و از لحاظ دوام چرخ‌ها به‌طور چشم‌گیری بهبود یافته است. کاوشگر مریخ ۲۰۲۰ هم مانند کنجکاوی برای تأمین سوخت خود از یک ژنراتور سوخت پلوتونیوم رادیوترمال هسته‌ای بهره می‌برد. ناسا ادعا می‌کند در ساخت و طراحی کاوشگر مریخ ۲۰۲۰، از همکاری‌هایی بین‌المللی بهره برده است.

 دیوید گرویل، مدیر ATLO کاوشگر مریخ ۲۰۲۰ در در آزمایشگاه پیشرانش جت، می‌گوید:

بخش‌هایی از این کاوشگر در جاهای دیگری ساخته شده‌اند و بخش‌هایی هم در چند بلوک آن سوتر در خیابان‌های پاسادنا. اکنون مشغول کار روی مرحله فرود هستیم و انتظار داریم تا پاییز کار روی خود مریخ‌نورد را آغاز کنیم.

در نهایت کاوشگر مریخ ۲۰۲۰ پس از تکمیل شدن به پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال در فلوریدا منتقل و از آنجا به وسیله یک راکت اتلس ۵ به فضا پرتاب خواهد شد. مأموریت کاوشگر مریخ ۲۰۲۰، پیشگام مأموریت‌های آینده مریخ است که برخی از این مأموریت‌ها سرنشین‌دار خواهند بود.

درس‌های مدیریت شهری که از منطقه سبز تجاری پاریس می‌آموزیم
مشاهده