علی خان‌پایه عصر امروز در نشست شورای ترافیک کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد آزادراه است اظهار داشت: طول بزرگ‌راه‌های این استان 159 کیلومتر بوده و طول کل راه‌های آن 2.1 درصد طول راه‌های کشور است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: تعداد تونل‌ها در محورهای مواصلاتی این استان 8.7 درصد تعداد کل تونل‌های کشور بوده که این موضوع نشان‌دهنده شرایط ویژه استان است.

خان‌پایه به شرایط توپوگرافی استان اشاره داشت و بیان کرد: 70 درصد راه‌های کهگیلویه و بویراحمد در مناطق کوهستانی و 30 درصد آنها در مناطق تپه ماهوری است.

وی با اشاره به آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای در 6 ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در استان، گفت: در 6 ماهه نخست امسال 89 نفر در راه‌های برون شهری و راه‌های روستایی استان جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 14.1 درصد افزایش داشتیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در 6 ماهه نخست امسال شاهد افزایش 13 درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی در راه‌های برون شهری بودیم و در راه‌های روستایی افزایش 22.2 درصد فوتی‌ها را داشتیم.

خان‌پایه ابراز کرد: محور یاسوج-اصفهان با 18 درصد، محور گچساران-بابامیدان با 13.5 درصد و محورهای روستایی استان با 12.4 درصد بیشترین تلفات ناشی از حوادث رانندگی را در 6 ماهه نخست امسال در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد به خود اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه بیشترین تلفات ناشی از حوادث رانندگی در جاده‌های استان در 6 ماهه نخست امسال با 34 درصد مربوط به شهرستان بویراحمد است، ادامه داد: 60 درصد تلفات جانی در جاده‌های استان مربوط به خودروهای سواری بوده که در این بین پراید با 32 درصد عامل بیشترین تلفات بوده است.

چاه‌های آب غیرمجاز در زرندیه پلمب و مسدود می‌شوند
مشاهده