اگر رویدادهای طبیعی که عموما هر چند وقت یک بار در آمریکا به وقوع می‌پیوندد، ادامه یابند، دولت برای موج روبه‌رشدی از پناهندگان آب و هوایی آمادگی خواهد داشت؟ به‌عنوان مثال، ساکنان ایالت لوئیزیانا همیشه با ترس از یک واقعه‌ی طبیعی مهیب زندگی می‌کنند. شاید برای این شهروندان آسیب‌پذیر، بهترین گزینه‌ی ممکن، ترک محل سکونت و نقل مکان به نواحی امن‌تر باشد. اما آیا دولت ایالات متحده آمریکا آمادگی لازم برای کمک به این پناهندگان آب و هوایی را خواهد داشت؟

دولت فدرال ایالت لوئیزیانا کاملا با این مسئله بیگانه نیست. مقامات این ایالت پیش از این در سال ۲۰۱۷، طرح جامع ساحلی را برای ترمیم سواحل جزایر و کاشت درختان اجرایی کرده بودند. با وجود این نمی‌توان تمامی سواحل را بازسازی کرد. در واقع با افزایش تأثیر فزاینده‌ی تغییرات اقلیمی و افزایش سیل‌ها، دولت‌ باید تصمیمات جدی‌تری اتخاذ کند.

بحران لوئیزیانا تنها نمونه‌ای از پناهندگان آب و هوایی در ایالات متحده است و این ایالت (جنوبی) تنها منطقه‌ای نیست که در معرض تهدید شدید تغییرات آب‌وهوایی قرار دارد. سازمان غیر دولتی نظارت بر جا‌به‌جایی‌های داخلی تخمین می‌زند که در سال ۲۰۱۶، طی طوفان متیو، ۸۷۵ هزار نفر از ایالت‌های جنوب شرقی آمریکا آواره شدند و به نواحی دیگر کشور پناه بردند. چنین رویدادی نشان می‌دهد که با توجه روند تغییرات اقلیمی، در آینده چنین فجایعی می‌توانند به‌طور چشم‌گیری افزایش یابند.

بنابراین می‌توان به‌سادگی استدلال کرد که لوئیزیانا ممکن است تنها ایالتی نباشد که در معرض بحران‌ زیست‌محیطی قرار دارد؛ بلکه نواحی دیگری در ایالات متحده آمریکا هم در معرض بحران‌های این‌چنینی هستند. به‌عنوان مثال، آتش‌سوزی‌ ماه قبل در ایالت کالیفرنیا هم خسارات زیادی به شهرها و ساکنان این ایالت وارد کرد. دانشمندان بر این باورند که این دست آتش‌سوزی‌ها بر اثر تغییرات آب‌وهوایی رخ می‌دهند و می‌توانند هزاران خانه را نابود کنند و به همین ترتیب زندگی بسیاری از مردم را تحت تأثیر قرار دهند. بنابراین، می‌توان تصور کرد کسانی که در این فجایع خانه‌های خود را از دست داده‌اند، تبدیل به پناهندگان آب‌وهوایی بعدی شوند.

پیش خریداران گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس چگونه خریدشان را پیگیری کنند
مشاهده

توفان متیو

 لوئیزیانا تنها ایالتی نیست که در معرض بحران‌ زیست‌محیطی قرار دارد؛ بلکه نواحی دیگری در ایالات متحده آمریکا هم در معرض بحران‌های این‌چنینی هستند

دولت آمریکا هزینه زیادی برای مواقع اضطراری در نظر گرفته است؛ اما در مقابل، هیچ برنامه‌ی بلندمدتی ندارد. وزارت مسکن و توسعه‌ی شهری ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که در مجموع بیش از یک میلیارد دلار کمک‌های مالی به ۱۳ ایالت آسیب‌دیده از تغییرات آب و هوایی اختصاص داده و ۴۸ میلیون دلار از این بودجه‌ی اضطراری در اختیار جزیره ژان شارل در لوئیزیانا قرار گرفته است؛ چرا که در پی طوفان، تقریبا تمامی سکنه‌ی این جزیره به نواحی دیگر منتقل شدند.

دولت قبلی تمهیداتی جهت اجرای برخی برنامه‌های جامع برای رسیدگی به نقل مکان‌های مرتبط به فاجع طبیعی اندیشیده بود؛ اما به‌ نظر می‌رسد که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، سرعت اجرای چنین برنامه‌هایی کاهش یافته باشد. به‌عقیده‌ی کارشناسان، موضوع نگران‌کننده‌تر این است که سیاست‌های انرژی دولت ترامپ، حتی می‌تواند این نواحی را آسیب‌پذیرتر کند؛ زیرا بسیاری از این نواحی آسیب‌پذیر به مناطقی تبدیل می‌شوند که عملیات‌ حفاری جدید در آن‌ها انجام خواهد شد.