22شرکت مطرح تکنولوژی متعهد شدند که در کنار هم، برای نجات حیوانات تلاش کنند. گوگل، فیس‌بوک، مایکروسافت و اینستاگرام، بنیان‌گذاران اولین اتحادیه‌ی جهانی مبارزه با قاچاق آنلاین حیوانات غیر اهلی هستند. دیگر غول‌های اینترنتی که در این پروژه‌ی بزرگ شریک هستند، عبارت‌اند از : علی‌بابا، بایدو، بایکسینگ، eBay، اتسی، هواشیا کالکشن، کوایشو، Mall for Africa،  پینترست، کایر، رابی لین، شنگشی کالکشن، تنسنت، ون‌وان‌تیان‌شیا، ژوان ژوان، ژانگیکوپای و گروه ۵۸.

طبق بیانیه‌ای که در مطبوعات منتشرشده است این شرکت‌های تکنولوژی با همکاری صندوق جهانی طبیعت WWF، سازمان TRAFFIC و صندوق بین‌المللی رفاه حیوانات IFAW، هدف خود را توقف (یا حداقل کاهش ۸۰ درصدی) قاچاق هرگونه اقلام مرتبط با حیات‌وحش از طریق پلتفرم‌های مذکور تا سال ۲۰۲۰ اعلام کرده‌اند.

فعالان محیط‌زیست امیدوارند این اتحاد و همکاری بزرگ، به خریدوفروش آنلاین حیوانات، عاج فیل و سایر اقلام حیوانی پایان دهد. اینستاگرام اخیراً به‌منظور جلوگیری از فروش حیوانات در این وب‌سایت، قوانین بسیار سخت‌گیرانه‌ای وضع کرده است؛ ولی ازآنجاکه قوانین وب‌سایت‌های مختلف با یکدیگر متفاوت‌اند، تاجران حیوانات غیر اهلی، دائماً تجارت و معاملات خود را از سایتی به سایت دیگر منتقل می‌کنند. ائتلاف جدید شرکت‌های تکنولوژی، این راه‌های گریز را مسدود می‌کند و اطمینان می‌دهد که پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی و تجارت الکترونیک، برای چنین مقاصدی مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گیرند.

دیویر گرف، مدیر ارشد سیاست محصولات جهانی تراست اند سیفتی (Trust & Safety) گوگل در بیانیه‌ای اظهار کرد:

گوگل مفتخر است که به‌عنوان یکی از بنیان‌گذاران این ائتلاف، با WWF همکاری می‌کند و با مشارکت سایر شرکت‌های عضو، تلاش می‌کند راه را بر معاملات مخاطره‌آمیز و غیرقانونی آنلاین حیات‌وحش ببندد.

این اخبار برای همه‌ی افرادی که به‌نوعی نگران محیط‌زیست هستند، نوری در میان هفته‌های تاریک گذشته است. مخصوصاً که هفته‌ی پیش ترامپ با نقض موضع‌گیری‌های پیشین خود، مجوز واردات پوست شیر و عاج فیل را در شرایط خاص (مثلاً زمانی که پسرانش می‌خواهند شکار خود را به کشور وارد کنند) تصویب کرد.

سطح کربن دی‌ اکسید در اتمسفر زمین هیچگاه تا این حد بالا نبوده است
مشاهده

WWF با تصدیق حضور در این برنامه، اعلام کرد که مشارکت شرکت‌های نامبرده و تلاش برای حل چنین معضلاتی، گام مهمی در جهت محافظت از حیات‌وحش و اطمینان حاصل کردن از این است که کابوس دنیایی بدون اسب‌های آبی، فیل‌ها و هزاران موجود دیگر، به واقعیت تبدیل نمی‌شود.