داورزنی: امروز و فردا تکلیف کشتی مشخص می‌شود/ هیئت مدیره پرسپولیس در مورد بازنشستگی گرشاسبی تصمیم‌گیری می‌کند

محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در حاشیه مسابقات اسلالوم قهرمانی آسیا در کرج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میزبانی‌ها می‌تواند ظرفیت‌ها را به خدمت بگیرد، آنها را شناسایی کند و باعث شود از آنها به خوبی استفاده کنیم، به ویژه در قایقرانی. در گذشته تمام سرمایه گذاری ما در قایقرانی در دریاچه آزادی بود و بعضا در اسلالوم یکی دو مکانی که نزدیک تهران بود مورد توجه قرار داشت. با توجه به شرایط آب‌وهوایی علاوه بر سواحل خلیج فارس و دریای خزر، در کردستان و آذربایجان غربی و شرقی فرصت توسعه قایقرانی هست و باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: اینکه از طرف کشورهای مختلف با توجه به آب و هوای متنوع ایران، میزبانی کشورمان استقبال می‌شود باید فضای برگزاری را برای مهمانان و تماشاگران‌استاندارد کنیم. ما در اسلالوم این امکانات طبیعی را در چند نقطه کشور داریم اما نیازمند سایر امکانات برای اقامت تیم‌ها، کادر فنی و محیط فنی هستیم که دوستان در فدراسیون با همکاری البرز تلاش کردند و این فضا را برای برگزاری ایجاد کردند.

داورزنی گفت:‌ این میزبانی ارزشمند است و امیدوارم در سطح بزرگسالان در آسیا و جهانی میزبان باشیم که برای رشد سطح فنی این رشته موثر است و انگیره زیادی برای حضور نوجوانان و جوانان ایجاد می‌کند و هر‌چه قدر علاقه‌مند بیشتر باشد فرصت سرمایه‌گذاری بیشتر خواهد بود.

وی درخصوص دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا و حمایت وزارت ورزش از تیم پرسپولیس تاکید کرد: طبیعی بود که تیم ژاپنی یک ویژگی‌هایی داشته که به فینال لیگ قهرمانان رسیده است و روی 45 هزار هوادارش حساب کرده بود. این تیم از بازیکنان خوبی در پست‌های مختلف برخوردار است و نماینده کره را از پیش رو برداشته است. کار پرسپولیس تمام نشده باید  و باید دو تیم در تهران بازی کنند و مردم و علاقه مندان می‌خواهند که بازی خوبی را ببینند، همین طور که در برابر السد قطر هم در دیدار برگشت پرسپولیس بازی خوبی انجام داد.

قیمت خودرو امروز ۱۳۹۷/۰۷/۲۴|کاهش ۱ تا ۲ میلیون تومانی قیمت‌ها
مشاهده

داورزنی تصریح کرد: بچه‌های پرسپولیس جنگیدند اما فشار، استرس و انتظار مردم که باعث استرس می‌شود تیم را شکننده می‌کند اما کار تمام نشده است. بازیکنان ژاپنی هم خوب کار می‌کنند اما جنگندگی و تعصب پرسپولیس و حضور یک تیم ایرانی پس از مدت‌ها در فینال لیگ قهرمانان آسیا کار را برای ژاپن سخت می‌کند.100 هزار نفر یار دوازدهم پرسپولیس خواهند بود و در آزادی در کنار آنها خواهند بود. 80 میلیون برای این‌تیم دعا می‌کنند و کمک می‌کنند در تهران شرایط پرسپولیس بهتر باشد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: پرواز به ژاپن و شرایط آب و هوایی سخت بود و امیدوارم شنبه پرسپولیس نتیجه خوبی بگیرد و قهرمان شود. همین که پرسپولیس به فینال رسیده ارزشمند است. برگزاری فینال در تهران کمک کرد تا در زیر ساخت‌های ورزشگاه آزادی استانداردهای جدیدی را با همکاری وزارت ورزش و شرکت توسعه انجام دهیم تا بهترین میزبان باشیم.

داورزنی در مورد روسای بازنشسته فدراسیون‌ها گفت: خواستیم با یک تیر دو نشان بزنیم. می‌خواهیم ضمن احترام به الزامات بین‌المللی قوانین داخلی را به موقع انجام دهیم. امروز که سرپرست هندبال معرفی شده و باید بلافاصله ثبت‌نام آغاز شود.برای جودو هم امروز سرپرست جدید معرفی می‌شود. امروز در مجمع تکلیف جودو مشخص می‌شود. از زحمات درخشان و رحیمی و سایر روسای بازنشسته فدراسیون‌ها تشکر می‌کنم و باید از ظرفیت این عزیزان خوب استفاده کنیم. کسی که طبق قانون بازنشسته هست می‌تواند در اتاق فکر کنار فدراسیون باشد. رحیمی در طول خدمت خود زحمات زیادی برای هندبال کشیده و درخشان هم‌ بعد از بازگشت به جودو دوباره در این رشته طلایی شدیم.

فوتبال جهان| بورنموث در خانه پیروز شد
مشاهده

وی افزود: از زحمات ناخدا امینی در قایقرانی هم تشکر می‌کنم و امیدوارم کماکان به عنوان عضوی از این جامعه قایقرانی کنار این رشته باشد و شاهد حرکت رو به رشدی با توجه به نیروهای جوانی در فدراسیون‌ها باشیم و شاهد شتاب بیشتر در این رشته‌ها باشیم.

داورزنی در مورد استعفای رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی تصریح کرد: ظرف امروز و فردا تکلیف کشتی مشخص می‌شود. همه‌ می‌خواهیم شاهد حضور قدرتمند تیم‌های ورزشی در مسابقات باشیم و منافع ملی برای ما اهمیت دارد. امیدوارم‌ تغییرات باعث شود شرایط بهتر شود. همه تلاش می‌کنیم تا در المپیک‌ها و مسابقات پرچم ایران به اهتزار درآید و طبیعی است این دغدغه‌ها برای همه است و امیدوارم شاهد تحولات مثبت در کشتی باشیم و در المپیک و بازی‌های آسیایی بعدی شاهد عملکرد بهتری از این رشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ المپیاد کشف استعداد با حضور بیش از 400 هزار جوان در 37 رشته در حال برگزاری است. جوانان زیادی در دوومیدانی خود را نشان دادند و می‌توان برای المپیک 2024 روی آنها سرمایه گذاری کرد. این اهمیت را برای همه رشته‌ها قائلیم برای همین هم‌ امروز با مشغله زیاد در اینجا هستیم. قایقرانی رشته‌ای پر مدال است و شرایطی دارد که می‌تواند در آسیایی و المپیک سبد مدال را افزایش دهد اما نیازمند کشف استعدادها است. ما جوانان زیادی داریم که چون دیده نمی‌شوند استعدادسوزی می‌شوند. همایش استعدادیابی هم با همین منظور انجام می‌شود. این فرایند المپیادها هر ساله خواهد شد تا نوجوانان دیده شوند. امیدوارم نقطه ضعف در شنا، شیرجه و واترپلو، ژیمناستیک، قایقرانی و دوومیدانی حل شود چون این رشته‌ها به سایر رشته‌ها کمک می‌کنند.

۱۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی استان سمنان پرداخت می‌شود
مشاهده

داورزنی در پاسخ به این سوال که آیا گرشاسبی، مدیرعامل پرسپولیس بازنشسته است و قرار است در مورد ایشان وزارت ورزش تصمیمی بگیرد، گفت: اجازه دهید هیئت مدیره پرسپولیس در این مورد اظهار نظر کند. فعلا تمام تمرکز ما برای دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان است. اجازه دهید هفته آینده کار این تیم در آسیا تمام شود بعدا ان‌شالله هیئت مدیره تصمیم می‌گیرد. از تلاش گرشاسبی تشکر می‌کنم سنگ تمام گذاشت و کار بزرگی کرد، هیئت مدیره هم کنار وی بود. همچنین هواداران این تیم سنگ تمام گذاشتند و کمک کردند علی رغم بسته شدن پنجره‌های نقل و انتقالات، تیم نتیجه خوبی گرفت، امیدوارم شنبه این نتیجه با قهرمانی آسیا تکمیل شود‌.