درهای موزه ملی سوریه در دمشق به روی بازدیدکنندگان باز شد. این موزه که از ارزشمندترین موزه‌های مربوط به جهان باستان شناخته می‌شود، از ۶ سال پیش و گرفتاری کشور در جنگ داخلی بسته شده بود.

موزه ملی سوریه از غنی‌ترین موزه‌های خاورمیانه شناخته می‌شود، گشایش موزه ملی با مراسم رسمی و حضور رسانه‌ها و نمایندگان دولت‌های خارجی انجام گرفت. در مراسم گشایش اعلام شد که فقط بخش آثار باستانی موزه افتتاح می‌شود و برای بازگشایی سایر قسمت‌های موزه هنوز بودجه و امکانات کافی در دسترس نیست.

دولت سوریه با این اقدام قصد دارد زندگی عادی را به کشور برگرداند و به جهانیان بگوید که بر پایتخت و پیرامون آن کاملا مسلط شده است.

دولت سوریه موفق شده است تا حد زیادی شورشیان ضددولتی را به عقب براند و تسلط خود را بر بیشتر خاک کشور تأمین کند. امروزه در خاک سوریه فقط مقاومت‌های پراکنده، از جمله در استان ادلب، ادامه دارد.

به گزارش dw – با شروع شورش‌های داخلی علیه حکومت بشار اسد در سال 2011، سوریه بخش بزرگی از آثار موزه را به مکان‌های امن و دور از درگیری‌های مسلحانه منتقل کرد.

به گفته مسئولان موزه از زمان آغاز جنگ داخلی، حدود 9 هزار قطعه هنری و باستانی به موزه برگشته و مرمت شده است. آنها اشاره می‌کنند که در دوره جنگ داخلی و هرج و مرج در کشور، صدها هزار قطعه ارزشمند از کشور به خارج قاچاق شده است.

وینفرد شفر: بازی باید در ۲۰ دقیقه اول تمام می‌شد/ بازیکنان جدید باید بیشتر بجنگند و خودشان را پیدا کنند
مشاهده