رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کالاهای اساسی با وجود تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی حدود ۵۰ الی ۷۰ درصد بیشتر از قیمت مصوب به فروش می رسند که بیانگر ضعف مفرط دولت در نظارت است.

به نقل از خانه ملت، محمدرضا پور ابراهیمی در خصوص اختصاص ارز با نرخ ترجیهی برای تامین کالاهای اساسی گفت:براساس تصمیم دولت 25 قلم کالاهای اساسی در نظر گرفته شده که با قیمت سال گذشته یا حداکثر 10 درصد تغییر نرخ ارائه شود، برای انجام این مهم نرخ ارز 4 هزار و 200 تومان اختصاص داده شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:ارز با نرخ ترجیحی برای تامین کالاهای اساسی مانند روغن، شکر، برنج، دارو اختصاص داده شده است اما؛متاسفانه علی رغم تخصیص نرخ ارز ترجیحی،از زمان واردات کالا تا زمان فروش کالا در خرده فروشی به دلیل عدم نظارت دولت، کالاها حدود 50 الی 70 درصد بیشتر از قیمت مصوب به فروش می رسند که بیانگر ضعف مفرط دولت در نظارت است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت:توصیه می شود از ظرفیت های موجود، برای مهار قیمت کالاها استفاده شود در این راستا می توان با استفاده از ظرفیت فروشگاه های بزرگ و شرکت های وابسته، لیست قیمت کالاهای اساسی را با قیمت منطقی اعلام کرد.

بکارگیری ظرفیت فضای مجازی و فروشگاه های بزرگ برای تعدیل قیمت کالاها

نماینده مرم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:بکارگیری ظرفیت فضای مجازی و فروشگاه های بزرگ و شرکت های وابسته  واعلام شفاف لیست قیمت کالاهای اساسی، همچنین جلوگیری از قاچاق کالاهای اساسی به خارج از کشور در تعدیل قیمت کالاها و ارائه کالا به قیمت مناسب و موثر است.

رحمانی فضلی: هدف ما هماهنگی در پاسخگویی به موقع مسئولان است
مشاهده

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:در صوریتکه دولت طی ماه های آینده نتواند نظارت موثر بر روند قیمت گذاریداشته باشد و همچنان با وجود اختصاص نرخ ارز ، مردم کالاها را با قیمت گران بخرند پیشنهاد می شود مابه التفاوتنرخ ارز 4200 تومان تا نرخ ارز آزاد محاسبه و براساس سرانه مصرف به مردم برای خرید کالاهای اساسی ارائه شود.