انتظار می رود عربستان سعودی قیمت نفت خام سبکی را که به آسیا می فروشد در دسامبر پایین بیاورد.

به نقل از ایکنامیک تایمز، انتظار می رود عربستان سعودی بزرگترین صادر کننده نفت جهان، قیمت نفت خام سبکی را که به آسیا می فروشد در دسامبر پایین بیاورد تا روند کاهش شاخص های نفت خاورمیانه و قیمتهای پایین‌تر بنزین و نفتا را دنبال کند .
این تولیدکننده احتمالا قیمت رسمی فروش را برای نفت خام بیست سنت کاهش می دهد و به بشکه ای 50 سنت می رساند این کاهش قیمت پس از شکست رکورد سه ماهه قیمت نفت در ماه گذشته اتفاق می افتد .
عمق این کاهش قیمت بستگی دارد به اینکه عربستان چقدر روی تغییرات ساختار بازار برای شاخص های قیمت نفت دبی و عمان حساب می کند .
کاهش قیمت یعنی بخشی از ساختار بازار که قیمت‌های فعلی در آن بالاتر از قیمت های آینده هستند. نفت دبی بیست سنت در طول اکتبر کاهش داشته است در حالی که این کاهش قیمت برای نفت عمان 50 سنت بوده است. میانگین حدود 35 تا 40 سنت است .
کاهش قیمت نفت یعنی تقاضای نفت رو به کاهش است. قیمت فروش رسمی نفت سبک عربستان کاهش بیشتری خواهد داشت، دلیل آن هم تفاوت کم میان هزینه و قیمت نفتا و بنزین است که در اثر افزایش تولید به دست آمده است .
طبق اطلاعات به دست آمده، قیمت نفت سبک عربستان می‌تواند تا یک دلار در هر بشکه کاهش یابد .
قیمت فروش رسمی نفت خام عربستان معمولا حدود پنجم ماه منتشر می‌شود و روند قیمت نفت ایران، کویت و عراق را مشخص میکند و بذ بیش از 12 میلیون بشکه در روز نفت خام آسیا تأثیر می گذارد .
آرامکوی عربستان قیمت نفت خام خود را بر اساس توصیه‌های مشتریانش و پس از محاسبه تغییر ارزش نفت در سه ماه گذشته، بر اساس میزان تولید و قیمت محصول برآورد می‌کند .
مقامات آرامکوی عربستان به خاطر سیاستشان در مورد قیمت فروش رسمی نفت نظری نمی دهند .

پاپاویچ: تا حد مرگ از دیدن عکس جیمز ترسیده بودم!
مشاهده