مهدی علیاری در گفت‌وگو با سایت فدراسیون کشتی اظهار داشت: در چند سال گذشته شرایط سختی را تحمل کردم. نمی‌خواهم خیلی از صحبت‌ها را بکنم و از آن می‌گذرم. خیلی اتفاقات برای من افتاد و خیلی‌ها ناامید شدند که دیگر من پشت خط مانده‌ام و نمی‌توانم موفق شوم، اما نشان دادم که باید امید داشت و تسلیم نشد. فکر می‌کنم این تسلیم نشدن من  و توکلم بر خدا باعث موفقیتم شد.

وی ادامه داد: تا جایی که توان داشته باشم و تا جایی که بدانم می‌توانم دل خانواده و هموطنانم را شاد کنم، ادامه می‌دهم. دست از هدفم بر نمی‌دارم و هدفم کسب موفقیت در المپیک است.

علیاری درباره شرایط کشتی‌گیران ایران در مسابقات جهانی مجارستان اظهار داشت: کشتی‌گیران ما با توجه به شرایط سخت اقتصادی و اجتماعی غیرت کردند. ما سربازان این وطنیم و داریم می‌جنگیم بدون اینکه کوچک‌ترین حرفی بزنیم.

وی تصریح  کرد: رئیس فدراسیون کشتی سپر بلا شده و هر حرفی است به او می‌زنند. ما به عنوان سرباز کار خود را می‌کنیم، اما از مردم عزیزمان می‌خواهم که از کشتی‌گیران دلگیر نباشند. آنها واقعاً تلاش خود را کردند و هیچ‌کس کم‌فروشی نکرد. ان‌شاءالله که در آینده مدال بگیرند و بتوانند دل مردم را شاد کنند.

قهرمان بازی‌های آسیایی در مورد شرایط آماده‌سازی تیم ملی تأکید کرد: پس از مصدومیتم فقط توانستم در یک تورنمنت شرکت کنم و کلاً چهار ماه توانستم تمرین کنم. قرار بود در تورنمنت لهستان شرکت کنیم که متأسفانه به دلیل مشکلات مالی تیم اعزام نشد.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع دقیقاً درست است که اعزام نشدن تیم قبل از رقابت‌های جهانی به تورنمنت‌های بین‌المللی یکسری از نقاط ضعف‌های کشتی‌گیران را آشکار نمی‌کند و همین نقاط ضعف کشتی‌گیران در رقابت‌های جهانی در ثانیه‌های پایانی و یا براساس یک مشکل فنی خودش را نشان می‌دهد و نتایج طور دیگری رقم می‌خورد. واقعاً عیار مسابقات جهانی با تورنمنت‌ها قابل قیاس نیست و شکست در رقابت‌های جهانی قابل جبران نیست.

سفر مدیرعامل باشگاه استقلال به قطر برای انعقاد قرارداد همکاری با کمپ اسپایر
مشاهده

دارنده مدال برنز جهان در پایان گفت: ان‌شاءالله که مدیران کشورمان و آنها که دست‌اندرکار هستند و می‌توانند حمایت کنند از کشتی و سایر رشته‌های ورزشی پشتیبانی کنند، چرا که رشته‌های ورزشی می‌توانند کشورمان را به سایر کشورهای دنیا معرفی کنند و ما در ورزش می‌توانیم خودی در جهان نشان دهیم.