کارلو آنچلوتی می‌گوید انتظار نداشت که اورلیو دلورنتیس، مالک باشگاه ناپولی به او پیشنهاد هدایت این تیم را بدهد.

سرمربی سابق رئال مادرید سال گذشته در اوایل فصل از سرمربیگری بایرن مونیخ اخراج شد و تا پایان فصل بیکار بود تا اینکه دلورنتیس بعد از بروز یکسری اختلافات میان او و مائوریتزیو ساری او را کنار گذاشت و به آنچلوتی پیشنهاد داد. آنچلوتی هم به کشورش برگشت و تا الان با ناپولی شروع خوبی در سری A داشته است.

آنچلوتی به نشریه ماتینو گفت: من انتظار نداشتم که دلورنتیس با من تماس بگیرد. در واقع انتظار هر چیزی را داشتم جز اینکه به اینجا بیایم. فکر می‌کردم که ماجرای ساری در ناپولی ادامه پیدا خواهد کرد اما زمانی که به من پیشنها داده شد مطمئن بودم که قبول آن تصمیم درستی است چون در این باشگاه از پروژه‌اش گرفته تا بازیکنانش همه چیز مساعد بود.

آنچلوتی ادامه داد: مقایسه‌هایی که بین من و ساری صورت می‌گیرد هرگز آزارم نداده است. من او را خیلی خوب می‌شناسم و دوستش داشتم چون در این تیم کارهای خوبی انجام داده است. او با کیفیتی که این تیم دارد، نتایج خوبی گرفت و تیمش قدرتمند بود. یکی از نشانه‌های مهم کاری که او در سه سال حضورش در ناپولی انجام داد، افزایش هوشیاری بازیکنان در قیاس با بسیاری از دیگر فوتبالیست‌ها است.

در فوتبال ایتالیا کفه ترازوی قدرت با اختلاف به سوی تیم‌های بزرگ این کشور یعنی یوونتوس، اینتر و میلان سنگینی می‌کند و مدت‌هاست که تیمی خارج از این مثلث اسکودتو را نبرده است. در واقع از سال 2000 که رم فابیو کاپلو قهرمان شد دیگر هیچ تیم دیگری جز سه قدرت شمال ایتالیا نتوانسته فاتح لیگ شود.

دعوت سلطانی‌فر از رئیس کمیته پارالمپیک آسیا برای سفر به ایران
مشاهده

آخرین باری هم که یک تیم از جنوب ایتالیا قهرمان شد به سال 1990 برمی‌گردد که این افتخار را در روزهای اوج دیه‌گو مارادونا کسب کرد.

کارلتو اما به برگرداندن ناپولی به اوج قله کالچو خوشبین است. او تأکید کرد: الان زمان قهرمانی در سری A است. در جنوب ایتالیا ناپولی تنها مدعی است. تمام سرمایه‌گذاری‌ها در شمال کشور است و به همین دلیل هم تیم‌های شمال بر فوتبال ایتالیا سلطه دارند. ما هم اما هر چه در توان‌مان داشته باشیم، انجام می‌دهیم.

ناپولی در سال‌های اخیر رقیب اصلی یوونتوس در کسب اسکودتو بوده است. آیا امکان دارد که امسال اینتر ناپولی را برای حفظ این جایگاه به چالش بکشد؟ آنچلوتی در این باره گفت: مطمئناً. آنها تیمی قوی و باکیفیت هستند.