سرتن چوک در گفت‌وگو با روزنامه «وچرنجی لیست» چاپ زاگرب کرواسی با اشاره به صعود تیم فوتبال پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا با سرمربیگری برانکو ایوانکوویچ گفت: شما نمی‌توانید درک کنید که برانکو در ایران تا چه حد ستاره است. فوتبال محبوب‌ترین ورزش ایرانیان است. فوتبالیست‌‌ها ستاره هستند و پرسپولیس هم رئال مادرید آسیاست. برانکو محبوب‌ترین فرد در فوتبال ایران است.

وی یادآور شد: یک بار ما ساعت سه صبح در حال بازگشت به محل سکونت‌مان بودیم که یک خودرو شروع به بوق زدن کرد و ایستاد. آنها دنده عقب گرفتند و ناگهان سه نفر از ماشین پیاده شدند. با خود گفتیم که چه اتفاقی دارد می‌افتد و می‌خواستیم به داخل آپارتمان‌مان بدویم اما برانکو می‌دانست موضوع از چه قرار است. آن سه نفر در حالی که فریاد می‌زند “برانکو، برانکو” به سمت ما آمدند و ساعت سه صبح با ما عکس گرفتند. سپس در حدود 30 نفر وسط خیابان شروع به عکس گرفتن با ما کردند. برای مثال وقتی ما به رستوران می‌رفتیم، سرآشپز رستوران با همسر و فرزندانش با ما عکس می‌گرفتند و بعد از عکس گرفتن می‌توانستیم در آرامش غذای‌مان را بخوریم.

دستیار پیشین برانکو ایوانکوویچ تصریح کرد: برانکو البته این چیزها را دوست دارد و از آن لذت می‌برد. من اما عصبی می‌شدم چون من چنین خصوصیات اخلاقی ندارم. برانکو بهترین لحظات خود را سپری می‌‌کند. او شهروند افتخاری تهران است. وقتی کولیندا گرابار کیتاروویچ، رئیس جمهور کرواسی به ایران رفت، برانکو میهمان افتخاری رئیس جمهور ایران بود، نه رئیس جمهور ما. تمامی این چیزها زیباست و باید با آن زندگی کرد. به هر حال فشارهای کار هم هست اما برانکو به خوبی از عهده آنها برآمده است. این در شخصیت اوست. ممکن است در آینده او سرمربی تیم ملی ایران شود و شایعات زیادی در این خصوص مطرح است.

فوتبال جهان| نگرانی امباپه از آزمون سخت تیمش در بلگراد
مشاهده

چوک همچنین با اشاره به رویارویی پرسپولیس با کاشیما آنتلرز ژاپن در فینال لیگ قهرمانان آسیا گفت: در سال‌های اخیر تیم‌های آسیای شرقی قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شده‌اند چون آنها پول بیشتر و بازیکنان خارجی بهتری دارند. تیم‌های آسیای شرقی اغلب بازیکنان جوان که قیمت بالایی دارند به خدمت می‌گیرند اما با توجه به شناختی که از برانکو دارم باید بگویم او خوشبین و پرانرژی است.

وی خاطرنشان کرد: شاید باور نکنید اما افرادی که در باشگاه پرسپولیس هستند، فکر می‌کنند که پیروزی در آسیا، امری عادی است. این مثل این می‌ماند که ما فکر کنیم رسیدن تیم‌های باشگاهی کرواسی به فینال لیگ قهرمانان اروپا عادی است چون تیم ملی کرواسی در بین قدرت‌های اصلی جهان است. همانطور که شما می‌دانید ایران تحت تحریم‌های شدید آمریکا است و همین موضوع روی فوتبال تأثیر گذاشته است. فوتبال ورزشی برای خوشحال کردن مردم است.

سرتن چوک در بخش پایانی صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: بازیکنان پرسپولیس هنوز به دنبال یادگیری هستند و انگیزه بالایی دارند و برانکو هم ترکیب خوبی از بازیکنان جوان شکل داده است. آنها به طور سنتی به اعتبار بازیکنان احترام می‌گذارند و بازیکنان مانند یک خانواده هستند. برانکو هم از ایده‌های خود منحرف نشده و همین باعث شده تا پرسپولیس به نتایج مدنظرش برسد.