مرتضی بانک امروز در حاشیه بازدید از این مرز اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین یک حماسه است که می‌تواند الگوی خوبی در وحدت اسلامی و اعتقادی مسلمانان باشد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد افزود: با توجه به تمهیداتی که امسال در مرز شلمچه دیده‌ شد، جدا سازی مسیرهای مختلف برای اتوبوس، کامیون و سواری تا حد زیادی شرایط مناسب‌تری نسبت به سال گذشته در این مرز فراهم کرده است.

وی افزود: بخشی از مردمی که از طریق مرز مهران به زیارت رفتند به این سمت منتقل شدند و امکانات موجود در مرز شلمچه سبب شد این مرز از شرایط بهتری بهره‌مند شود.

بانک بابیان اینکه مسئولیت مدیریت در طرف ایرانی مرز شلمچه بر عهده سازمان منطقه آزاد اروند است، بیان کرد: تفاوت قیمت‌ها بین دو طرف مرز ممکن است برای برخی از افراد مشکل ایجاد کند اما خوشبختانه با تمهیداتی که در خصوص ارز دیده‌ شد  تا حدودی  این قبیل مشکلات را حل کرده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با اشاره به اینکه خدمات ارائه‌ شده در مرز شلمچه  بیان کرد: برخی از افراد بدون ویزا به مرز می‌آیند که طبیعتاً دچار مشکل می‌شوند و امکان عبور از مرز برای آن‌ها فراهم نمی‌شود.

وی عنوان کرد: تمهیداتی در خرمشهر و آبادان برای آن‌ها تدارک دیده‌ شده تا ویزا خود را دریافت کنند، سرعت ارائه تسهیلات نیز بالا  بوده و زائران می‌توانند در کمتر از دو دقیقه از مرز عبور کند.

توصیه ولایتی به مدیران استانی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی
مشاهده