ایلخان نوری، رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در چند روز گذشته میزبان نخستین سمینار بین‌المللی دانش‌افزایی مدرسان و مربیان غواصی بودیم که با حضور سه نفر از برترین مدرسان و مسئولان ارشد فدراسیون جهانی غواصی برگزار شد.

نوری افزود: ما به دنبال همبستگی و یکپارچه کردن جامعه غواصان هستیم. همچنین با توجه به شرایط جغرافیایی و منابع نیروی انسانی درصدد هستیم تا از ارتباطات خود در سطح بین‌المللی استفاده کرده و ایران را به مرکز غواصی خاورمیانه تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: در سیمنار بین‌المللی تهران همچنین از برند گواهی ملی غواصی ایران رونمایی کردیم. این گواهی‌نامه که مطابق با استانداردهای بین‌المللی است از اعتبار بالایی برخوردار است. با توجه به طرح درس‌هایی که برای اخذ این گواهی‌نامه در نظر گرفته‌ایم این مدرک ملی می‌تواند در لیست گواهی‌نامه‌های بین‌المللی قرار بگیرد.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی کشورمان یادآورشد: در این سمینار سه عضو ارشد کمیته‌های فدراسیون جهانی غواصی نیز حضور داشتند. با توجه به اینکه ما به دنبال کسب کرسی‌های بین‌المللی هستیم. رایزنی‌های لازم را با این افراد انجام دادیم تا بتوانیم در این زمینه فعالیت پررنگی داشته باشیم.

 نوری اشاره‌ای نیز به در پیش بودن مسابقات قهرمانی جهان نجات غریق داشت و در این باره گفت: تیم ملی نجات غریق ایران از سال 2010 در تمامی مسابقات جهانی حضور داشته است. امسال این رقابت‌ها در استرالیا مهد نجات غریق دنیا برگزار خواهد شد. برای حضور در رقابت‌های یادشده تیم خوبی متشکل از بانوان در بخش ساحلی و آقایان تشکیل دادیم.

بازار داغ خرید و فروش دینار عراق همزمان با اربعین حسینی/ نرخ امروز ۱۳ تومان
مشاهده

وی تصریح کرد: متأسفانه به دلیل نوسانات ارزی در چند وقت اخیر و هزینه‌های بالایی که برای اعزام این تیم به استرالیا داشتیم در نهایت به این نتیجه رسیدیم که تنها چهار بازیکن در بخش مردان را  به مسابقات جهانی اعزام کنیم. همزمان با این مسابقات اجلاس جهانی نیز برگزار می‌شود. در حال حاضر ما سه کرسی مهم بین‌المللی در اختیار داریم. در این اجلاس جهانی به دنبال ارتقای کمی و کیفی این کرسی‌ها هستیم. به حضور در هیئت رئیسه نیز فکر می‌کنیم.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی کشورمان در خاتمه اظهار داشت: باید تشکر ویژه‌ای از مهندس میرسلیم داشته باشیم که 28 سال برای این فدراسیون زحمت کشید. او حامی نجات غریق در فدراسیون جهانی است که بالاترین کرسی را در اختیار دارد. خانم صاحب زمانی در کمیته آموزش هستند و بنده در کمیته مسابقات فدراسیون جهانی هستیم. در حال حاضر بهترین جایگاه را با آقای میرسلیم داریم. ما به دنبال کسب کرسی‌های بیشتر در بخش‌های دیگر هستیم.