تحقیق انجام شده توسط گلدمن سچس حاکی از پایان روزهای باشکوه صنعت نفت شیل آمریکا است.

به نقل از اویل پرایس، نشانه هایی وجود دارد که صنعت نفت خام آمریکا پیر شده و سرعت تحلیل آن افزایش یافته است .
طبق تحقیقی از وود مکنزی، بازدهی برخی چاه های نفت تا بیش از 15 درصد پس از 5 سال کاهش یافته است . یعنی بسیار بالاتر از 5 تا 10 درصدی که پیش بینی شده بود . یکی از مدیران شرکت وود مکنزی گفت:« اگر انتظار داشته باشیم یک چاه پس از 5 سال به اندازه نرمال 6 تا 8 درصد افت تولید داشته باشد ولی شاهد 12 درصد کاهش باشیم، آن وقت مسئله جدی می شود. در نتیجه باید فعالیت ها را افزایش دهیم وگرنه جبران این کاهش ذخیره سخت تر و سخت تر می شود ».
به علاوه، چاههای نفت شیل خیلی سریعتر از میادین ساحلی تمام می‌شوند. این مسئله خیلی اهمیت دارد. افزایش حفاری شیل در چند سال گذشته یعنی کاهش بیشتر ذخایر نسبت به قبل و کاهش حفاری یعنی این افت ذخایر مشکلی جدی است.
یک تحقیق جداگانه توسط گلدمن سچس نگاهی دقیق‌تر به صنعت شیل و پیر شدن آن می اندازد. طبق گفته بانک سرمایه‌گذاری میانگین دوره زندگی برای اکثر میادین نفتی در جهان بین 7 تا 15 سال است .
مثال هایی از این دوره های رشد سریع شامل این مناطق می شوند: اتحاد جماهیر شوروی در دهه های 1960 تا 1970 ، مکزیک و دریای شمال در اواخر دهه 1970 تا 1980، نفت سنگین ونزوئلا در دهه 1990، برزیل در اوایل دهه 2000 و نفت شیل آمریکا و نفت کانادا در دهه 2010. هر کدام در دوره‌ای پررونق بودند و بعد وارد دوران افول شدند نفت شیل آمریکا در حال وارد شدن به پایین ترین حد این دوره حدودا هفت ساله است .
گلدمن 5 نشانه معرفی کرده که حاکی از پایان روز های باشکوه شیل است :
1_ وقتی موجودی نفت کاهش می یابد نه افزایش. در برخی مناطق مانند ایگل فورد این اتفاق افتاده است .
2_وقتی بازدهی چاه نفت پیشرفت نمی‌کند. این نشانه قطعی نیست ولی نگران کننده است. سرعت کاهش در ایگل فورد و دلاویز بسین شدت گرفته، ولی هنوز می‌توان مدتی به پیشرفتشان امید داشت .
3_ وقتی هزینه ذخایر به دلایل ساختاری بالا میرود. هزینه ها اخیراً بالا رفته است ولی بیشتر به دلایل دوره ای. مقدار زیاد حفاری هزینه ها را بالا برده ولی می‌توان آن را کاهش داد .
4_ وقتی سرمایه به مناطق دیگر منتقل می شود. این کم اهمیت ترین مورد از این پنج نشانه است. نفت شیل آمریکا هنوز اولویت اول است و هنوز روی آن سرمایه گذاری می کنند .
5_وقتی تولید نفت رشد چندانی نداشته باشد. شیل آمریکا هنوز هم می تواند تا سال 2020 حداقل روزی یک میلیون بشکه تولید کند .
بانک سرمایه گذاری هنوز هم انتظار دارد نفت شیل آمریکا تا سال 2021 روزانه حداقل یک میلیون بشکه نفت تولید کند ولی با ظاهر شدن علائم اولیه نگرانی ها، محدودیت های بهره برداری و سرعت بالاتر کاهش ، واضح است که روزهای شکوه این صنعت به شماره افتاده است .

افزایش چشم گیر دلارهای تقلبی در بازار/ مردم هوشیار باشند
مشاهده