یوساکو مائزاوا، میلیاردر ژاپنی و گردشگر فضایی آینده، می‌گوید، آموزش‌های لازم برای سفر به ماه، نباید چندان دشوار باشد. یوساکو مائزاوای ۴۲ ساله، احتمالا به‌ وسیله یک موشک بزرگ فالکون (BFR) به ماه سفر خواهد کرد. ایلان ماسک قبلا وعده داده بود تا یک گردشگر فضایی را تا پایان سال ۲۰۱۸ به ماه بفرستد، اما در رویدادی که هویت مائزاوا را فاش کرد، گفت که این برنامه فضایی تا قبل از سال ۲۰۲۳ انجام نخواهد شد. مائزاوا مبلغ گزافی (هنوز مبلغ دقیق فاش نشده) به اسپیس ایکس پرداخته کرده تا به همراه چند هنرمند به ماه سفر کند.

او گفت:

هنوز تصمیمی نگرفته‌ام چه آموزش‌هایی ببینم، اما ایلان ماسک گفته است که این آموزش‌ها، نباید بیش از حد سخت باشند.

او در پاسخ به این سوال که چگونه می‌تواند تمرینات فضانوردی را با وجود زمان‌بندی سختگیرانه‌اش انجام دهد، گفت که او به سیاست شرکتش برای ۶ ساعت کار در روز پایبند خواهد بود، اما می‌خواهد باقی زمان‌هایش را صرف پروژه‌های شخصی خود کند.

مائزاوا در یک کنفرانس خبری در توکیو گفت:

من صبح تا شب کار نمی‌کنم. من ۳ یا ۴ بار در هفته به شرکت می‌روم و بعد از ۶ ساعت هم سعی می‌کنم، به خانه بروم.

مائزاوا سوار بر یک موشک BFR می‌شود که اسپیس ایکس تایید کرده، ممکن است حداقل تا قبل از ۵ سال آینده برای پروازهای سرنشین‌دار آماده نشود. برنامه ساخت موشک BFR برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ اعلام شد و تخمین زده می‌شود که توسعه‌ی آن حدود ۵ میلیارد دلار هزینه داشته باشد. اگر موشک BFR آماده شود، به قدرتمندترین موشک تاریخ بدل می‌شود، حتی قوی‌تر از موشک ساترن که پنج دهه قبل، ماموریت‌های آپولو را به فضا فرستاد.

یک بررسی جامع: زمینی‌سازی مریخ با تکنولوژی فعلی ممکن نیست
مشاهده

یوساکو مائزاوا گفت که او تضمین‌های ایمنی دریافت کرده که به او اجازه می‌دهد، هنرمندانی را برای این سفر دعوت کند؛ هر چند تایید کرد که هنوز با همسفران احتمالیش مذاکره نکرده است.

مائزاوا گفت او بیش‌تر از هر چیزی منتظر است تا کل زمین را از فضا ببیند. او گفت:

می‌خواهم به ماه نزدیک شوم و زمین را در یک نمای کامل ببینم. حتی وقتی فکر می‌کنم با چشم‌های خودم زمین را خواهم دید، بی‌اختیار اشک‌هایم جاری می‌شود.

یوساکو مائزاوا مدیر اجرایی بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین مد در ژاپن است و بر اساس گزارش نشریه اقتصادی فوربس،سیزدهمین فرد ثروتمند در ژاپن است و دارایی‌های او ۲٫۸ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

مائزاوا انکار نکرد که منافع تجاری نیز در تصمیم او برای پرداخت هزینه بلیط سفر به ماه دخیل بودند و این پروژه می‌تواند کارنامه کاری او را بسیار بهبود بخشد.

مائزاوا گفت:

قبلا به‌عنوان مائزاوا، فردی در زمینه‌ی مد معرفی می‌شدم و اکنون به‌عنوان مائزاوایی که به ماه می‌رود، شناخته می‌شوم.