راجا ناینگولان در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی «گاتزتا دلو اسپورت» در خصوص  جدایی‌اش از رم در این تابستان اظهار داشت: جدایی از رم تقصیر من نبود یا حداقل کاملاً تقصیر من نبود. از رفتارهای یک نفر به خصوص ناراحت شدم و نمی‌توانستم این رفتارها را بپذیرم. من هم کارهای اشتباهی کرده‌ام و بحثی در این مورد نیست، اما آنها – مدیران باشگاه رم – کارهایی کردند و به من چیزی نگفتند، این در حالی است که باید رودررو به من می‌گفتند.

وی افزود: رم می‌خواست با انتقال من به وجه نقد برسد. متوجه شدم که حتی آنها با باشگاه‌های خارجی به توافق رسیده‌اند اما من هرگز چنین چیزی را نمی‌پذیرفتم. با من مانند بازیکنی بی‌اهمیت رفتار شد. در واقع آنها بدون اینکه من خبردار باشم، داشتند کارهایی برای خودشان می‌کردند. در همان مقطع بود که اسپالتی به من زنگ زد و طولی نکشید که به پیشنهاد او برای پیوستن به اینتر پاسخ مثبت دادم. ابتدا از تصمیمم پشیمان شدم اما هواداران اینتر استقبال خیلی خوبی از من کردند. اینتر باشگاه کاملاً سازمان یافته‌ای است، همه در اینجا می‌دانند که وظیفه‌شان چیست و همیشه حاضر هستند. استیون ژانگ – مدیر اجرایی باشگاه اینتر- همیشه در باشگاه است اما جیمز پالوتا – رئیس باشگاه رم – سالی یک بار با تیم دیدار می‌کرد.

هافبک بلژیکی اینتر در خصوص رقابت این تیم با یوونتوس در سری A ایتالیا نیز اظهار داشت: یوونتوس تیم قدرتمندی است. آنها هفت سال متوالی قهرمان اسکودتو شده‌اند اما فصل طولانی است و هنوز تیم‌های بزرگ خیلی با هم رودررو نشده‌اند. ما باید ابتدا سایه‌به‌سایه یووه پیش برویم و تا جای ممکن خیلی امتیاز از دست ندهیم و بعد از آن می‌توانیم از لغزش آنها نهایت استفاده را ببریم.

دیدار تیم‌های فوتسال ایران - برزیل لغو شد
مشاهده

ناینگولان درباره پیوستن کریستیانو رونالدو به جمع راه‌راه پوشان تورین هم یادآور شد: حضور رونالدو در یووه باعث می‌شود تا سری A بهتر دیده شود، چیزی که این لیگ تا حدودی از دستش داده بود. در طرف دیگر هم انگیزه‌ای در ما برای شکست کریستیانو به وجود آمده است. بین مسی و رونالدو هم من لیونل را انتخاب می‌کنم. کریس به تیم متکی است، اما مسی گاهی اوقات با دریبل‌های خود چهار یا پنج بازیکن را جا می‌گذارد و یک‌تنه تیمش را به پیروزی می‌رساند.

وی در مورد لیگ قهرمانان اروپا هم گفت: لیگ قهرمانان تورنمنت آسان‌تری نسبت به سری A است چون تمامی تیم‌ها در 6 بازی مرحله گروهی به دنبال برد هستند، این در حالی است که در ایتالیا تیم‌ها با 10 بازیکن دفاع می‌کنند و کار شما برای نفوذ به خط دفاعی آنها دشوار می‌شود.

هافبک 30 ساله نراتزوی همچنین در خصوص مدل موهایش نیز گفت: من 30 ساله‌ام و شاید شما هم دیگر نخواهید این مدل موی من را ببینید. من مدت طولانی است که این مدل مو را دارم و خوشحالم که کودکان از مدل موی من الگوبرداری می‌کنند.

ناینگولان در پاسخ به این پرسش که «بهترین بازیکنی که در کنارش بازی کرده‌ای، چه کسی بوده است؟»، اظهار داشت: اگر فرانچسکو توتی را فاکتور بگیریم، فکر می‌کنم میرالم پیانیچ بهترین بازیکنی بوده که کنارش بازی کرده‌ام. یوونتوس بدون میرالم یوونتوس نیست. مایکون هم هست. شما وقتی به بازی او نگاه می‌کنید با خود می‌گویید که لعنتی چطور این کار را کردی؟

هافبک پیشین رم در مواجه با این پرسش که «آیا اینتر آخرین تیم دوران حرفه‌ای‌ات خواهد بود؟»، گفت: می‌تواند آخرین تیم باشد، البته در کل من نمی‌خواهم برای مدت طولانی بازی کنم.

جام‌ جهانی ووشو| سانداکاران ایران رقیبان خود را شناختند
مشاهده

ناینگولان همچنین در خصوص تقابل یکشنبه شب تیم‌های اینتر و میلان در دربی دلامادونینا خاطرنشان کرد: ما برای تمامی بازی‌ها به یک شکل خودمان را آماده می‌کنیم، اما به شخصه برای اولین تجربه حضورم در دربی میلان کنجکاو هستم. عاشق چنین بازی‌هایی هستم و این از آن دست بازی‌هایی است که شما می‌دانید برای چه بازی می‌کنید.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که «آیا اینتر از میلان بهتر است؟»، تأکید کرد: ما بازیکنان سطح بالای زیادی داریم، اما میلان هم در چند بازی اخیر قدرتمند ظاهر شده است.