معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که جزو مدیران بازنشسته نیستم و قوانین را رعایت می‌کنم از کُند بودن روند تامین ارز نیمایی شرکت‌های هواپیمایی خبر داد.

علی عابدزاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قرار بوده که ایرلاین‌ها ارز مورد نیاز خود را از سامانه نیما دریافت کنند.

وی ادامه داد:‌ شرکت‌های هواپیمایی باید از طریق بانک مرکزی و بانک‌های عامل به سامانه نیما وارد شده و ارز مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی در عین حال افزود: دریافت ارز از این طریق فرآیند بسیار کُندی دارد،‌ در جلسه‌ای که با مسئولان بانک مرکزی داشتیم مقرر شد با ایجاد تسهیلاتی سرعت دریافت ارز ایرلاین‌ها افزایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از 55 درصد هزینه‌های ایرلاین‌ها ارزی است و باد برای این میزان ارز تامین شود که در آمادگی ناوگان اثرگذار است.

عابدزاده با بیان این‌که چند روز است که پروازهای خارجی ایرلاین‌ها بر اساس ارز نیمایی انجام می شود، افزود: شرکت‌های هواپیمایی نرخ‌های خود را بر اساس نرخ ارزنیمایی تعیین کرده و بلیت را عرضه می‌کنند.

وی نرخ  ارز نیمایی برای ایرلاین‌ها کمی بیش از 8000 تومان است، اظهار کرد:‌ مسلما راهکار این‌که بتوانند قطعات را ارسال و دیافت کنند را دارند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر بدهی ایرلاین‌ها به فرودگاه نجف، گفت: از طریق بانک مرکزی هماهنگ کردیم که این بدهی پس از تامین ارز پرداخت شود که این کار زمانبر است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین در خصوص این‌که مشمول قانون مدیران بازنشسته هستید، افزود: بنده جزو مدیران بازنشسته نیستم و هنوز بازنشسته هم نشدم. ضمن این‌که قوانین را رعایت می‌کنیم.

سامان قدوس مقهور مدافع تیم قهرمان جهان
مشاهده