رئیس بهره برداری پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: عملیات تعمیرات اساسی سال ۹۷ با مشارکت تمامی واحدهای عملیاتی و با رعایت دقیق مسائل ایمنی طبق برنامه زمانبندی شده در حال انجام است.

مصطفی جهانخواه، رئیس بهره برداری پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه عملیات تعمیرات اساسی طبق برنامه زمانبندی شده از 11 مهرماه از فاز 10 این پالایشگاه آغاز شده، اظهار داشت: در فاز 10 پالایشگاه پنجم تجهیزات بر اساس سیاست واحد بازرسی بر حسب ریسک مورد بازرسی دقیق قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اقدامات مهم در فاز 10 پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی عنوان داشت: عملیات پیگرانی از خطوط دریایی در هر دو فاز، تخلیه کامل فشار خطوط دریایی به منظور نصب تیپ مشعل های سکوها توسط عملیات شرکت نفت و گاز پارس انجام خواهد شد.

به گفته ی جهانخواه، در فاز 10 تمامی تجهیزات مکانیکی که توسط بازرسی فنی پیش بینی شده ، جهت بازدید داخلی، انجام تعمیرات احتمالی و ثبت سوابق مورد بازبینی دقیق قرار خواهند گرفت و تعویض غربال های مولکولی ردیف های 3 و 4 شیرین سازی گازی نیز برنامه ریزی شده است.

رئیس بهره برداری پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی عنوان داشت: پروژه ایستگاه اندازه گیری گاز در دوره توقف کامل از 19 تا 28 مهرماه تکمیل و در سرویس قرار خواهد گرفت.

اقدامات اصلاحی و پیش بینی شده در راستای بهبود فرآیندها و بهینه سازی مصرف انرژی و… نیز در این ایام انجام خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به انجام عملیات تعمیرات اساسی در فاز 9 این پالایشگاه گفت: تعمیرات اساسی در فاز 9 با انجام آیتم های تعمیراتی غیر قابل انجام در دوره های بهره برداری روتین، از تاریخ 19 تا 30 مهرماه به مدت 12 روز برنامه ریزی شده است.

فوتبال جهان| ابراز رضایت اِمری از عملکرد شاگردانش مقابل وُرسکلا پولتاوا
مشاهده

وی به آیتم های برنامه ریزی شده در دو فاز 9 و 10 اشاره نمود و گفت: تعداد آیتم های برنامه ریزی شده در فاز 10 به میزان 491 مورد تعمیراتی، فاز 9 این پالایشگاه بیش از 130 آیتم و واحدهای یوتیلیتی 160 مورد تعمیراتی می باشد.

جهانخواه به مهمترین و شاخص ترین اقدامات در بازه زمانی تعمیرات اساسی سال جاری پالایشگاه پنجم اشاره نمود و عنوان داشت: تعمیرات اساسی توربو اکسپندرهای چهار ردیف گازی که برای اولین بار در پالایشگاه صورت گرفته است و انجام این مهم تاثیرات بسیار مثبتی در روند تولید پایدار اتان در پالایشگاه پنجم خواهد داشت.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از تمامی واحدهای عملیاتی پالایشگاهی و ستاد گفت: امیدواریم با تلاش شبانه روزی متخصصان و کارکنان این پالایشگاه، با آمادگی کامل به استقبال فصل سرمای سال و تامین گاز مورد نیاز هموطنان رویم، امید است در سال پیش رو، با برداشت حداکثری و بادوام، محصولات باکیفیت را با حفظ کامل محیط زیست و جلب رضایت ذینفعان تولید نماییم.