چند سال پیش اسماعیل به من درخواست ازدواج داد اما به واسطه شناختی که از اخلاق وی داشتم و در میان بستگان نیز به عنوان جوانی بداخلاق شناخته شده بود با پیشنهاد ازدواج مخالفت کردم اما… .

کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران موفق به بازداشت خواستگاری کینه‌جویی شدند که به واسطه شنیدن پاسخ منفی از دختر مورد علاقه‌اش به شیوه‌ای آتشین اقدام به گرفتن انتقام کرده بود.

سرهنگ علی ولیپور گودرزی؛ درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: ساعت 19:00 مورخه 97/6/26 وقوع یک فقره آتش‌سوزی در خیابان چهارباغ غربی به کلانتری 140 باغ‌فیض و آتش‌نشانی تهران اعلام شد.

با حضور مأموران در محل مشخص شد یک خودروی سواری دچار حریق و آتش‌سوزی شده و در پایان عملیات اطفای حریق ، کارشناسان سازمان آتش‌نشانی اعلام کردند که حریق عمدی بوده است. با اعلام نظریه کارشناسی مبنی بر عمدی بودن آتش‌سوزی، پرونده مقدماتی با موضوع “حریق عمدی” تشکیل و برای ادامه رسیدگی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

تحقیقات پلیسی:

تحقیقات از شاکی پرونده  (خانمی حدوداً سی و پنج ساله) انجام شد و وی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت که هیچ اختلاف مالی یا شخصی با کسی ندارد.

همزمان، کارآگاهان اداره شانزدهم با مراجعه به محل وقوع حریق عمدی موفق به شناسایی یک دوربین مداربسته مشرِف به محل آتش‌سوزی شدند؛ بلافاصله تصاویر به دست آمده از دوربین مداربسته مورد بررسی قرار گرفت و کارآگاهان موفق به شناسایی دو جوان شدند که یکی از آنها با در دست داشتن یک بطری به ماشین شاکی نزدیک شده و پس از آتش زدن خودرو به سرعت از محل دور شده بود.

با به دست آمدن تصاویر مستند از لحظه آتش زدن خودرو ، تصاویر این دو مرد جوان به رؤیت شاکی رسید که بلافاصله یکی از آنها به نام اسماعیل مورد شناسایی قرار گرفت.

سوپر لیگ ترکیه | تساوی خارج از خانه ترابزون‌اسپور با صعود ۲ پله‌ای
مشاهده

شاکیه در حالیکه در اظهارات اولیه باور نمی‌کرد حریق عمدی خودرو وی توسط یکی از بستگانش انجام شده باشد، به کارآگاهان گفت: “چند سال پیش اسماعیل به من درخواست ازدواج داد اما به واسطه شناختی که از اخلاق وی داشتم و در میان بستگان نیز به عنوان جوانی بداخلاق شناخته شده بود با پیشنهاد ازدواج مخالفت کردم اما به هیچ عنوان فکر نمی‌کردم که اسماعیل پس از گذشت چند سال اقدام به آتش زدن خودروی من کند.”

دستگیری متهمان:

کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی با شناسایی محل سکونت اسماعیل در شهرستان کرج ، با اخذ نیابت قضایی به این شهرستان مراجعه و در مورخه 97/722 موفق به دستگیری اسماعیل شدند .

اسماعیل در اظهارات اولیه منکر آتش زدن خودرو شاکی شد اما پس از مشاهده فیلم لحظه حریق، به ناچار لب به اعتراف گشود و در اعترافاتش صراحتاً به کارآگاهان عنوان داشت که با انگیزه انتقام‌گیری از شاکی اقدام به این کار کرده است.

اسماعیل یکی از دوستانش به نام سیامک را معرفی و عنوان کرد سیامک در روز آتش زدن خودرو همراهش بوده و در تکمیل اظهاراتش گفت:  بنده با خودرو شخصی و به همراه سیامک از کرج به تهران آمدیم و پس از نزدیک شدن به محل سکونت شاکی دو نفری از ماشین پیاده شده و خودرو را آتش زدیم .”

با شناسایی سیامک به عنوان دیگر متهم پرونده، وی نیز دستگیر و در همان تحقیقات اولیه صراحتاً به مشارکت خود در حریق عمدی خودرو اعتراف کرد.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: با تکمیل پرونده ، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه پنج تهران روانه زندان شدند.

فوتبال جهان| نشریه تایمز: یوونتوس تیم بعدی داوید دخه‌آ خواهد بود
مشاهده