سخنگوی کرملین گفت، رئیس جمهوری آمریکا درباره امکان «دست داشتن ولادیمیر پوتین در قتل و مسمومیت سیاسی» ادعایی علیه رهبر روسیه مطرح نکرده است.

به نقل از خبرگزاری «تاس»، “دمیتری پسکوف” سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد، کاخ کرملین اطمینان دارد که اتهامات وارده به “ولادیمیر پوتین” درباره دست داشتن در «قتل‌ها و مسمومیت‌های سیاسی» هیچ پایه و اساسی ندارند.

پسکوف در عین حال یادآور شد که “دونالد ترامپ” رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی.بی.اس» اتهام مستقیمی را نسبت به رئیس جمهوری روسیه عنوان نکرده است. وی افزود، ضمن اینکه به طور کلی هیچ دلیل و مدرکی و به خصوص اتهامات اثبات شده‌ای در رابطه با رئیس جمهوری روسیه نمی‌تواند وجود داشته باشد.

دونالد ترامپ پیش از این در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی.بی.اس» در پاسخ به سئوال مجری در باره امکان دست داشتن ولادیمیر پوتین در قتل‌ها و مسمومیت‌های سیاسی، گفت: «احتمال دارد.»

سخنگوی کرملین معتقد است که این سخنان گویای این نیست که رئیس جمهوری آمریکا امکان چنین مسئله‌ای را ممکن دانسته است، بلکه این رسانه آمریکایی بوده که چنین ادعایی را مطرح کرده است. پسکوف در عین حال تاکید کرد که روسیه به طور کلی با چنین اتهاماتی نقطه مشترکی نداشته، ندارد و به طور بالقوه نمی‌تواند داشته باشد.

وی همچنین گفت، نشست سران روسیه و آمریکا در تابستان امسال، واقعا بسیار سخت بود، ولی در چارچوب اصول دیپلماتیک انجام گرفت.

در این مصاحبه از دونالد ترامپ پرسیده شده بود که چرا وی از پوتین انتقاد نمی‌کند، رئیس جمهوری آمریکا گفته بود: برعکس مذاکراتش با رهبر روسیه بسیار شدیداللحن بود.

روحانی: در بخش مسکن بدهکار مردم هستیم/کنایه رئیس‌جمهور به وزیر سابق
مشاهده

سخنگوی کرملین توضیح داد: «در پایان نشست سران هلسینکی، رئیس جمهوری ما به همه سئوالات به طور واضح پاسخ داد. در این راستا این دیدار بسیار شدیداللحن بود، برای آنکه هر دو رئیس جمهور درباره موارد اختلاف در روابط دو کشور صحبت کردند. بنابراین این دیدار بسیار رک و پوست‌کنده صورت گرفت، چرا که مشکلات دقیقا با نام‌های خاص خود نامیده شدند.»

وی افزود، ولی اگر بخواهیم از شیوه مذاکرات صحبت بگوییم، مذاکرات در چارچوب روابط دیپلماتیک صورت گرفته و چیزی خارج از آن نبوده است.