فیلمی از کنسولگری عربستان سعودی در استانبول ضبط شده که ظاهراً ورود نیروهای نظافتچی را به ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول پیش از بازدید مقام‌های ترکیه‌ای نشان می‌دهد.

دوربین‌های رویترز و آسوشیتدپرس فیلمی را از کنسولگری عربستان سعودی در استانبول ضبط کرده‌اند که ظاهراً ورود یک گروه نظافتچی را به ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول پیش از بازدید مقام‌های ترکیه‌ای نشان می‌دهد.

پیشتر وزارت خارجه ترکیه اعلام کرده بود مقام‌های ترکیه‌ای که در حال تحقیق درباره ناپدید شدن «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار و فعال سعودی منتقد حکومت آل‌سعود هستند قرار است روز دوشنبه از ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول بازدید کنند.

خاشقجی ستون‌نویس روزنامه‌ واشنگتن‌پست و از فعالان مخالف آل‌سعود است که سه‌شنبه هفته گذشته بعد از ورود به کنسولگری عربستان سعودی برای دریافت گواهی ازدواج ناپدید شد. فیلم لحظه ورود وی به ساختمان ضبط شده، اما هیچ فیلمی از خروج او وجود ندارد.

مقام‌های ترکیه‌ای گفته‌اند خاشقجی داخل کنسولگری عربستان به قتل رسیده است. رژیم سعودی این موضوع را تکذیب کرده، اما از ارائه هر گونه اطلاعات که بتواند ادعایش را ثابت کند خودداری کرده است.

هفته گذشته ترکیه پیشنهاد رژیم سعودی برای تحقیق درباره پرونده ناپدید شدن خاشقجی را پذیرفت.

استان مرکزی به سامانه سیماک می پیوندد
مشاهده